پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 24785

امضای ۱۶ قرارداد جدید در سفر پوتین به چین

در سفر رئیس جمهوری روسیه به چین، ۱۶ سند بین دولتی، بین بخشی و تجاری به امضا رسید.
امضای ۱۶ قرارداد جدید در سفر پوتین به چین
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، بیانیه مشترک چین و روسیه در مورد ورود روابط بین‌الملل به عصری جدید و همچنین رشد پایدار جهانی در گفت‌وهای نشست چین و روسیه به تصویب رسید.
بخصوص شرکت دولتی روسی روسکازموس و کمیسیون سامانه ناوبری ماهواره‌ای چین قراردادی شرکتی در حوزه تکمیل متقابل سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای جهانی گلوناس و بیدو به امضا رساندند.
وزارت توسعه اقتصادی روسیه و وزارت بازرگانی چین نیز در بیانیه‌ای مشترک در خصوص تکمیل توسعه برنامه تجارت مشترک کالاها و خدمات منتشر کرده و یک یادداشت تفاهم برای تعمیق سرمایه‌گذاری دوجانبه در حوزه‌های توسعه پایدار (سبز) امضا کردند.
همچنین مقامات گمرکی روسیه و چین پروتکلی را در مورد به رسمیت شناختن متقابل یک کارگزار اقتصادی قانونی امضا کردند. طرفین در مجموع ۱۱ سند بین دولتی و بین بخشی را تصویب کردند.
علاوه بر این، چهار قرارداد بازرگانی در این سفر به امضا رسید. گازپروم و سی.ان.پی.سی قراردادی طولانی مدت برای تحویل ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از مسیر خاور دور امضا کردند. رزنفت و سی.ان.پی.سی توافقی برای تحویل ۱۰۰ میلیون تُن نفت از مسیر قزاقستان به مدت یک دهه به امضا رسانده و یک تفاهم‌نامه برای همکاری در حوزه توسعه کم‌کربن تصویب کردند.
 
  https://ccsi.ir//vdcfted0.w6djcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه