پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 3241

"نامیک کمال زیبک" رهبر حزب دموکرات ترکیه درباره ارزیابی آخرین تحولات ترکیه و منطقه اظهار داشت که دولت فعلی آنکارا در حال حاضر فاقد سیاست مستقل است.
به گزارش دفتر خبرگزاری فارس از ترکیه، "نامیک کمال زیبک" رهبر حزب دموکرات ترکیه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران که به منظور ارزیابی آخرین تحولات ترکیه و منطقه صورت گرفت اظهار داشت که دولت فعلی آنکارا در حال حاضر فاقد سیاست مستقل است.
آقای زیبک در رابطه با سیاست خارجی دولت اردوغان تصریح کرد که متاسفانه احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه کشور علیرغم اینکه فردی دانشمند در رشته خود است، اما در زمینه سیاست خارجی نمونه کامل عدم موفقیت بوده و فاقد صلاحیت امور سیاست خارجی ترکیه می‌باشد.
وی با اشاره به در جریان بودن یک بازی خطرناک بر روی سوریه و تبدیل شدن این بازی به بازی دیگری بر روی ترکیه اظهار داشت که تلاش می‌شود تا سوریه همانند دشمن خونی ترکیه نشان داده شده و دولت اردوغان کشور ترکیه را تبدیل به کشوری مسئله‌دار به همسایگان خود نموده و تحت این شرایط تلاش می‌شود تا پای ترکیه به یک جنگ کشانده شود.
زیبک در ادامه اظهارات خود به مردم ترکیه هشدار داد که غرب در تلاش برای کشاندن پای ترکیه به این جنگ است و طرف مقابل این جنگ اگر سوریه نباشد، ایران خواهد بود.
وی افزود که برای آغاز این جنگ نیز از سیستم راداری سپرموشکی آمریکا و ناتو در خاک ترکیه استفاده ابزاری می‌شود.

https://ccsi.ir//vdcb.abfurhb58iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه