پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 4533

یک پایگاه عرب زبان با اشاره به تلاش حزب مخالف دولت در پارلمان ترکیه برای دادن رای عدم اعتماد به داود اوغلو، آن را نشانه ناخرسندی از سیاستهای دولت اردوغان در قبال کشورهای همسایه به ویژه سوریه و ایران دانسته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری سوریه(سانا) گزارش داد: حزب جمهوری خلق که حزب اصلی مخالف در پارلمان ترکیه محسوب می شود، یادداشتی را برای استیضاح احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه و سلب اعتماد از وی تقدیم پارلمان کرده است.

این پایگاه نوشت : در این یادداشت، وزیر امور خارجه ترکیه متهم به در پیش گرفتن سیاستهای خارجی نادرست متهم شده است که منافع ملی و قومی ترکیه را به مخاطره انداخته است.

سانا بیان کرد: مفاد این یادداشت شامل سیاستهای نادرست اوغلو و موضع حزب عدالت و توسعه در قبال سوریه، جانبداری آن از مخالفان سوری و دامن زدن به خشونتهای سوریه از طریق تحریک مخالفان است.



همچنین سیاستهای دولت ترکیه علیه تهران در موضوع سپر موشکی نیزدر این یادداشت گنجانده شده و در آن آمده است که این سپر موشکی روابط ترکیه با روسیه را بحرانی خواهد کرد.

در یادداشت فوق اوغلو متهم به پنهان نگه داشتن بسیاری از حقایق از ملت و پارلمان ترکیه به ویژه در موضوع سپر موشکی است.

در این یادداشت همچنین به بحرانی شدن روابط ترکیه با همه کشورهای همسایه به سبب سیاستهای داود اوغلو به ویژه روابط ترکیه-عراق اشاره شده است.

پایگاه فوق بیان کرد: یادداشت مذکور قرار است روز سه شنبه آتی در پارلمان ترکیه مطرح شود.هر چند امید موفقیت این یادداشت به سبب سیطره حزب عدالت و توسعه بر پارلمان بسیار کم است، اما به اعتقاد بسیاری از ناظران این نشانه ناخرسندی روبه رشد از سیاستهای دولت رجب طیب اردوغان درقبال منطقه به ویژه سوریه است.

https://ccsi.ir//vdcg.w9trak9nwpr4a.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه