سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : 13983
دیدار رئیس خبرگزاری «ترند» با سفیر ایران در باکو
به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز، ایلقار حسین اف رئیس خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با محسن پاک آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو نمود. سفیر کشورمان در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به میهمان خود و تبریک حلول ماه مبارک رمضان در خصوص مناسبات خوب دو کشور و ضرورت حفظ و گسترش همه جانبه آن تاکید نمود.
پاک آیین ضمن اشاره به مسئولیت رسانه های دو کشور در این خصوص گفت: «ما معتقدیم رسانه های جمعی نقش بسیار مهم و سازنده ای در بسط و تعمیق مناسبات دو کشور دارند. در حال حاضر مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان روز بروز در حال توسعه می باشد از این رو باید تلاش کنیم تا همکاری های رسانه ای دو کشور را  نیز گسترش داده و عمیق تر نمائیم.
وی از نقش مثبت خبرگزاری «ترند» در توسعه روابط  دو کشور بویژه در زمینه انعکاس اخبار اقتصادی ایران، تشکر نمود.
در این دیدار ایلقار حسین اف نیز ضمن تشریح گسترش فعالیت های چند سال اخیر خبرگزاری «ترند» در منطقه و همکاری با خبرگزاری های معتبر بین المللی خواستار بسط و گسترش همکاری های رسانه ای با جمهوری اسلامی ایران گردید. وی با تاکید بر اینکه اخبار خبرگزاری ترند به زبان های فارسی، روسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی منتشر می شود، گفت یکی از اهداف ترند، توسعه بخش فارسی این خبرگزاری است.
وی آمادگی ترند را برای همکاری با خبرگزاری های ایران در زمینه تبادل دائمی اخبار، تحلیل و تصاویر خبری و اخبار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور جمهوری آذربایجان و ایران اعلام کرد و افزود: "ترند" یکی از خبرگزاری های غیر دولتی جمهوری آذربایجان می باشد که در سال1995  تاسیس یافته و تامین کننده اخبار جمهوری آذربایجان، قفقاز و کشورهای آسیای مرکزی می باشد.
شایان ذکر است که خبرگزاری بین المللی "ترند" در سال 2010 به عضویت OANA (مجمع خبرگزاریهای آسیا و اقیانوس آرام) در آمده  و  بیش از 40 کارشناس مستقل منطقه و غرب عضو آن هستند. این خبرگزاری دارای آرشیو تصویری است.
 
https://ccsi.ir//vdcdsn0f.yt0sj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه