سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 14 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : 2528

'محمد رضا رحيمي' معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران، براي شركت در نشست نخست وزيران سازمان همكاري هاي شانگهاي كه ۱۶ آبان در شهر 'سن پترزبورگ' برگزار مي شود، به روسيه سفر خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، براساس برنامه اعلام شده توسط سفارت جمهوري اسلامي ايران در مسكو، هيات بلندپايه اي معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران را در سفر به روسيه همراهي مي كند.
همكاري شانگهاي يك سازمان منطقه اي و ميان دولتي است كه براي همكاري هاي چند جانبه امنيتي ميان اعضا بوجود آمده است. اين سازمان ژوئن ۲۰۰۱ به ابتكار رهبران كشورهاي چين و روسيه تاسيس شد و سپس كشورهاي قزاقستان، قيرقيزستان، تاجيكستان و ازبكستان به عضويت آن درآمدند.
در زمان حاضر، افزون بر اين شش كشور به عنوان اعضاي اصلي، جمهوري اسلامي ايران، مغولستان، هند و پاكستان هم به عنوان عضو ناظر در آن حضور دارند و سريلانكا و بلاروس هم عنوان 'شريك' در گفت وگوهاي اين سازمان را دريافت كرده اند.
شوراي نخست وزيران، دومين نهاد عالي سازمان همكاري شانگهاي است كه با برگزاري نشست سالانه، راهبرد روابط چندجانبه و حل مشكلات و چالش هاي دامنگير در مسايل اقتصادي را مورد بررسي قرار مي دهد و همچنين بودجه سالانه سازمان را تصويب مي كند.
با توجه به بحران اقتصادي در آمريكا و منطقه يورو، پيش بيني مي شود كه بحث در اين زمينه محور اصلي نشست سنت پترزبورگ روسيه باشد.

https://ccsi.ir//vdci.rarct1awvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه