چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 8 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 3425

رییس جمهور كشور جمهوری آذربایجان گفت طی دو سال گذشته بیش از۳۷ میلیارد دلار در بخش های مختلف این كشور سرمایه گذاری شده است.
به گزارش روز سه شنبه 'ترند نیوز'، 'الهام علی اف' در نشست با هیات دولت جمهوری آذربایجان با اشاره به عملكرد دولت در سال ۲۰۱۱ یاد آورشد: درسال گذشته ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۱ بیش از ۲۰ میلیارد دلار در كشورمان سرمایه گذاری شد.

به گفته وی ، از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری سال ۲۰۱۱ در جمهوری آذربایجان،۱۳ میلیارد دلار آن مربوط به سرمایه گذاریهای داخلی و هفت میلیارد دلار آن مربوط به سرمایه گذاران خارجی بوده است.

رییس جمهور آذربایجان با اشاره به میزان ذخایر ارزی این كشور در سال گذشته گفت: در سال ۲۰۱۱ ذخایر ارزی این كشور برای نخستین بار به بیش از ۴۰ میلیارد دلار رسید و در حاضر این ذخایر از ۴۱ میلیارد دلار فراتر رفته است.

علی اف افزود: در پایان سال گذشته ۹۴ هزار شغل در كشور ایجاد شد ازجمله ۷۳ هزار شغل دایمی و با تورم ۹/۷ درصدی، نرخ تورم نیز در كشور تك رقمی باقی ماند، ضمن آنكه درآمدهای مردم ۶/۱۹ درصد افزایش یافت.

رییس جمهوری آذربایجان با بیان اینكه سال گذشته حقوق ۹۰۰ هزار بازنشسته، حدود ۴۰ درصد افزایش یافت، گفت: در سال ۲۰۱۱ متوسط حقوق بازنشسته ها در هرماه به ۱۸۰ تا ۱۹۰ دلار رسید و حقوق شاغلین نیز به طور متوسط ماهانه به ۴۶۰ دلار افزایش یافت.

الهام علی اف ، در ادامه رشد اقتصادی جمهوری آذربایجان را در سال گذشته ۱/۰ درصد، رشد صنایع را ۴/۹ درصد و متوسط رشد صنایع غیر نفتی این كشور را ۱/۱۱ درصد اعلام كرد.

وی به برنامه های دولت جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۲ اشاره كرد و گفت: در سال جاری بازیهای ورزشی بین المللی در جمهوری آذربایجان برگزار می شود و برای برگزاری المپیك تابستانی در كشورمان، ۱۰ مجموعه ورزشی بزرگ در حال احداث است.

رییس جمهوری آذربایجان با بیان اینكه سال جاری سال ورزش در جمهوری آذربایجان خواهد بود گفت: در این سال استادیوم ۶۵ هزار نفری در باكو نیز احداث خواهد شد.

علی اف در پایان اظهارداشت: بودجه ۲۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۲ جمهوری آذربایجان نسبت به سال ۲۰۱۱ از رشد قابل توجهی برخوردار شده وپیش بینی می شود بودجه كشور در پایان سال جاری به حدود ۲۵ میلیارد دلار برسد.

https://ccsi.ir//vdcf.0dmiw6djtgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه