دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 3493

به دنبال اقدام سناتورهای فرانسوی مبنی بر تصویب قانون مجازات منکران نسل کشی ارامنه، وزیر امور خارجه این کشور روز سه شنبه از آنکارا خواست خونسردی و آرامش خود را در این باره حفظ کند.
به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، آلن ژوپه که با شبکه تلویزیونی کانال پلوس مصاحبه می کرد، گفت:می خواهم دوستان ترک خود را به آرامش و خونسردی دعوت کنم و دست خود را به سوی این قدرت بزرگ اقتصادی و سیاسی دراز کنم.
درخواست آلن ژوپه در حالی است که دولت ترکیه امروز تصویب این لایحه در سنای فرانسه را محکوم کرد و آن را بی مسوولیتی دولت نیکلا سارکوزی رییس جمهور این کشور توصیف کرد.
احمد داوداوغلوٰوزیر امورخارجه ترکیه روز گذشته (دوشنبه) از نمایندگان مجلس سنای فرانسه خواسته بود به این لایحه که اخیرا در مجلس ملی فرانسه به تصویب نمایندگان رسیده است،‌رای مثبت ندهند و آن را رد کنند.
وزیر امورخارجه ترکیه هشدار داد، تصویب چنین لایحه ای در مجلس سنای فرانسه می تواند به روابط سیاسی،‌اقتصادی و حتی نظامی میان آنکارا و پاریس آسیب های جدی وارد کند.
وی تاکید کرده بود که کشورش تحریم هایی را علیه فرانسه در نظر گرفته است که در آینده نزدیک آنها را عملی خواهد کرد.
ارامنه معتقد هستند که ده‌ ها هزار ارمنی در سال ۱۹۱۵ میلادی در دوران حکومت عثمانی وقت به قتل رسیده‌اند.
رییس جمهوری فرانسه سال گذشته میلادی در جریان سفر خود به ارمنستان گفته بود: ترکیه بایدموضوع نسل کشی ارامنه در دوران امپراتوری عثمانی را برسمیت بشناسد.

https://ccsi.ir//vdca.onek49nye5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه