شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 25289
شرکت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در مجمع جهانی گفتگوی بین فرهنگی در باکو
به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در پنجمین نشست وزیران در چارچوب ششمین مجمع جهانی گفتگوی بین فرهنگی در باکو با بیان اینکه این نشست در خدمت تقویت گفتگوی بین فرهنگی قرار دارد گفت: زندگی در شرایط صلح­ آمیز و پذیرش و احترام به تفاوت میان مردم جهان همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است. 
اسماعیلی افزود: همه مستحق حقوق برابر هستند و باید تصمیماتی برای تشویق همزیستی مسالمت­ آمیز میان افراد مذاهب مختلف اتخاذ شود. همه ملت­ها و نهادها باید به توسعه گفت وگوی بین فرهنگی کمک کنند. وی با بیان اینکه نقش سازمان­های بین ­المللی در حفظ صلح و آرامش حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی سازمان ملل و سایر سازمان ­های بین­ المللی باید به حل مسائل مهم جهانی بپردازند؛ مسئولیت همه کشورهاست که نسبت به وضعیت غزه بی­ تفاوت نمانند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر توجه و احترام به فرهنگ­های مختلف در ایران گفت: همه مردم از حقوق مساوی برخوردارند. این اقدامات ارزشمند باید در همه کشورها به ویژه کشورهای مسلمان مورد توجه قرار گیرد.
 
https://ccsi.ir//vdcf10d0.w6dtcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه