يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 25227
ریابکوف: آمریکا بدون بودجه یا با بودجه به اوکراین کمک خواهد داد
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه گروه بریکس به سرعت با ترکیب جدید خود سازگار می‌شود و ادامه روند گسترش بیشتر موضوع زمان است، افزود: آمریکا مایل نیست که همکاری‌ها بین روسیه و کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب گسترش یابد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف"، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز، دوشنبه، در حاشیه کنفرانس پارلمانی روسیه و آمریکای لاتین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که روند انطباق گروه بریکس با ترکیب جدید و یافتن زمینه‌های همکاری بیشتر به سرعت در حال اتفاق افتادن است و اینکه آیا روند گسترش ادامه خواهد یافت یا خیر، بیشتر موضوع زمان است.
این دیپلمات ارشد روس یادآور شد که بسیاری از کشورها تمایل دارند به بریکس ملحق شوند و مسکو نیز از این موضوع حمایت خواهد کرد.
ریابکوف همچنین معتقد است که گسترش فرمت‌های همکاری بین روسیه و کشورهای منطقه آمریکای لاتین و دریای کارائیب مورد رضایت واشنگتن و دیگر پایتخت های غربی  قرار ندارد. وی گفت: «البته، من مطمئن هستم که در واشنگتن و سایر پایتخت‌هایی که، به بیان ملایم، از آنچه در مسکو اتفاق می‌افتد، رضایت ندارند، این موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت. ولی آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که ما در حال گسترش پلت فرم‌ها و اشکال  مختلف همکاری با آمریکای لاتین و کارائیب هستیم و در این راستا، پاسخی قاطع، ملموس و سازنده‌ای از سوی شرکای خود این منطقه دریافت می‌کنیم.»
علاوه بر این، معاون وزیر خارجه با اشاره به اینکه بیش از 200 نماینده از بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین برای شرکت در این مجمع پارلمانی به مسکو آمدند، افزود: «در واقع، این نخستین تجربه است. پارلمان ما رویکرد بسیار فعال و خلاقانه‌ای را به سازماندهی این نشست داشت. جلسات متعددی در حاشیه این رویداد برگزار  و  اسناد مهمی امضا شده و پروژه های مختلقی مورد بحث قرار می گیرد. بطور کلی دستور کار آن بسیار سازنده است.»
تصویب بودجه موقت دولت آمریکا صرفاً یک نمایش برای مردم است
سرگئی ریابکوف همچنین گفت که به عقیده او، تصویب یک بودجه موقت برای دولت ایالات متحده بدون در نظر گرفتن بودجه‌ای برای حمایت از اوکراین چیزی را در موضع گیری واشنگتن تغییر نخواهد داد و هر آنچه در حال رخ دادن است صرفاً نمایشی برای مردم است. این دیپلمات افزود: « واشنگتن چه بودجه‌ای برای اوکراین تصویب شود و چه بدون اختصاص بودجه برای این منظور،  به ارائه کمک به کی‌یف ادامه خواهد داد.»
اقدامات آمریکا دلیل اصلی مواضع مسکو در قبال پیمان موشکی است
معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران گفت که دلیل اصلی برای حفظ تعلیق یکجانبه اجرای توافقنامه مربوط به استقرار موشک های میان برد و کوتاه‌تر به دلیل اقدامات تحریک آمیز آمریکا در حال از بین رفتن است، اما تاکنون هیچ تصمیم جدیدی از سوی مسکو در این زمینه اتخاذ نشده است. 
ریابکوف با اشاره به اینکه توقف یکجانبه توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اعلام شده، یادآور شد: ما در حال مشاهده اقدامات عملی هستیم که به نظر من به ناچار منجر به ظهور تجهیزات ساخت آمریکا در کشورهای اروپایی ودر منطقه آسیا-اقیانوسیه خواهد شد که قبلاً بر اساس این توافقنامه ممنوع شده بود. بر این اساس، زمینه‌های حفظ مهلت قانونی ما در حال از بین رفتن است. البته هنوز هیچ تصمیم عملی گرفته نشده است.»
 
  https://ccsi.ir//vdchqini.23nmidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه