شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : 2015
هنرمندان نقش مهمي درهمبستگي مردم ايران و جمهوري آذربايجان دارند

وزير فرهنگ وگردشگري جمهوري آذربايجان گفت: هنرمندان و شعرا در اتحاد و همبستگي مردم ايران و جمهوري آذربايجان نقش مهمي ايفا مي كنند.
'ابوالفضل قرايف ' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: مردم ايران و جمهوري آذربايجان اشتراكات فراواني دارند و مشتركات فرهنگي دو كشور سابقه درطول تاريخ دارد.
وي ، گسترش تعاملات فرهنگي بين ايران و جمهوري آذربايجان را مهم دانست و گفت: مردم دوكشور در طول سالهاي گذشته همواره در كنارهم با صلح و دوستي زندگي كرده اند.
وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان با اشاره به برگزاري هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اين كشور ياد آورشد: هرچند كه دو ملت علايق و اشتراكات زيادي دارند، اما امروز فرهنگ ،دو ملت را بيش از پيش به هم پيوند زده است.
هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در جمهوري آذربايجان، روزهاي ۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ مهر ماه در باكو و از امروز در شهر گنجه زادگاه نظامي گنجوي برگزار شده است.
تابلوهاي ايران در گذر زمان، نمونه هاي شعر و ادب فارسي، هنرهاي تجسمي، تابلوهاي نقاشي، موسيقي ايراني، تئاتر، لباس هاي محلي ، رسانه هاي ديجيتالي، قاليچه و فرش دستباف و كتاب از آثار هنرمندان ايراني در هفته فرهنگي ايران در جمهوري آذربايجان است.
منبت كاري ، مليله كاري ، گرافيك ، صنايع دستي ، ميناكاري ، مينياتور و شيشه گري از ديگر آثار هنرمندان ايراني است كه در هفته فرهنگي ايران در جمهوري آذربايجان به نمايش در آمده است.

https://ccsi.ir//vdcj.ve8fuqeyisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه