جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 4623

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در راس هیاتی از مدیران این وزارتخانه و با هدف گفت و گو با مقام های ایرانی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز كشورمان و مسایل جاری سوریه، مسكو را به مقصد تهران ترك كرد.
به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، قرار است لاوروف در این سفر درباره نشست آتی ایران و گروه ۱+۵ در مسكو و نیز برگزاری نشست بین المللی سوریه در پایتخت روسیه با مقام های ارشد كشورمان مذاكره كند.

وزیر امور خارجه روسیه را در این سفر 'الكساندر لوكاشویچ' سخنگوی این وزارتخانه و جمعی از مدیران مسوول در امور خاورمیانه همراهی می كنند.

وزارت امور خارجه روسیه شنبه این هفته نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: وزیر امور خارجه روسیه با مقامهای ایرانی در باره پیشنهاد روسیه برای برگزاری كنفرانس بین المللی در باره مساله سوریه در مسكو گفت و گو خواهد كرد.

در این اطلاعیه افزوده شده است: باید در میان شركت كنندگان در كنفرانس آتی بین المللی مسكو درباره سوریه در كنار همسایگان سوریه و كشورهای دارای نفوذ بر طرف های سوری، ایران نیز حضور داشته باشد.

بنا بر اطلاعیه بدون مشاركت ایران امكان تاثیرگذاری سازنده بین المللی در مساله سوریه امكانپذیر نخواهد بود.

از سوی دیگر بحث درباره نشست آتی ایران و گروه ۱+۵ در روزهای بیست و نهم و سی ام خرداد ماه جاری از دیگر محورهای اصلی سفر رییس دستگاه دیپلماسی روسیه به تهران است.

مسكو پیش از این اعلام كرده است كه انتظار ندارد در نشست مسكو تمامی مسایل و اختلافات مربوط به برنامه هسته ای ایران حل و فصل شود، ولی این دور از نشست را گامی به پیش در راستای حل و فصل مسایل مرتبط می داند.

بنا بر اعلام مقام های ارشد روس، مسكو انتظار دارد در این دور از نشست نیز اصل گام به گام و اقدام متقابل از سوی طرفین رعایت شود.

دیدار امروز لاوروف و هیات همراه از تهران در شرایطی صورت می گیرد كه دیپلمات های روس اعلام كرده اند تمام تلاش

خود را برای نتیجه بخش بودن مذاكرات مسكو به كار خواهند گرفت.

https://ccsi.ir//vdcg.x9trak93wpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه