جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 4550

سركنسول جمهوری آذربایجان در تبریز گفت: تقویت و گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت های اصلی و محوری دولت باكو است.
به گزارش آران نیوز،علی علیزاده یكشنبه شب در مراسم جشنی به مناسبت روز ' جمهوری ' این كشور، در محل هتل شهریار تبریز، افزود: جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان به دلیل اشتراكات فراوان در زمینه های فرهنگی، قومی، دینی و اجتماعی دارای جایگاه ویژه ای در عرصه روابط دیپلماتیك هستند.
وی اضافه كرد: بسط و توسعه همكاری های دوجانبه با تمامی كشورهای جهان جزو سیاست های دولت باكوست كه در این میان و با توجه به اشتراكات یاد شده، جمهوری اسلامی ایران و كشورهای اسلامی منطقه در صدر برنامه های مزبور قرار دارد و هر روز تلاش می كنیم تا همكاری های فی مابین مستحكم تر و توسعه یافته تر شود.
علیزاده با اشاره به تاكیدات رهبران دو كشور ایران و جمهوری آذربایجان برای تقویت همكاری های دوجانبه، اظهار كرد: باید دست اندركاران سیاسی دو طرف برای تحقق این خواسته رهبران خود گام های اساسی تری بردارند.
وی حمایت های تهران و باكو از مواضع یكدیگر درعرصه های سیاست بین المللی را نمونه ای از روابط تنگاتنگ دو طرف دانست و گفت: جمهوری آذربایجان در زمینه فعالیت های هسته ای ایران، بر حق مسلم این كشور جهت استفاده از فناوری های صلح آمیز هسته ای اصرار و تاكید دارد.
علیزاده با بیان اینكه عده ای تمایل چندانی برای تقویت روابط ایران با جمهوری آذربایجان ندارند، خاطرنشان كرد: باید توجه كنیم كه تقویت همكاری های دوجانبه موجب یاس و سرخوردگی دشمنان دو كشور خواهد شد.
وی روابط جمهوری آذربایجان با ایران را دارای سابقه و پیشینه بسیار زیاد دانست كه در طول تاریخ همواره از ثبات و نظم خاصی برخوردار بوده كه این روابط حسنه باید همچنان ادامه یابد.



سركنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با تبریك و گرامیداشت روز 'جمهوری' در آذربایجان، این روز را به عنوان روز بزرگ و تاریخی برای مردم این كشور توصیف كرد.

https://ccsi.ir//vdcf.tdjiw6dtxgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه