شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 3869

وزیر خارجه کشورمان که در یک سفر دوره‌ای به قفقاز و آسیای مرکزی به کشورهای بلاروس، جمهوری آذربایجان و تاجیکستان سفر کرده بود، بعد از ظهر جمعه به تهران بازگشت.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان که در یک سفر دوره‌ای به قفقاز و آسیای مرکزی به کشورهای بلاروس، جمهوری آذربایجان و تاجیکستان سفر کرده بود، بعد از ظهر جمعه به تهران بازگشت.
وزیر خارجه کشورمان در اولین مرحله از سفر خود در دیدار از مینسک با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه بلاروس پیرامون راه‌های توسعه مناسبات دو جانبه، بویژه ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی، تجاری مذاکره کرد و در خصوص مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

صالحی در دومین مرحله از سفر خود در دومین اجلاس سه جانبه همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در نخجوان حضور یافت و ضمن سخنرانی پیرامون گسترش همکاری‌های مشترک سه کشور، در حاشیه این اجلاس با وزرای امور خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان پیرامون روابط دو جانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو و با رئیس مجلس عالی نخجوان نیز دیدار کرد.

وزیر خارجه کشورمان در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود در تاجیکستان با رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان و همتای تاجیک خود راه‌های توسعه روابط سیاسی و ارتقاء‌ سطح همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی را مورد بررسی قرار داد.

همچنین در دیدار صالحی با رئیس جمهور تاجیکستان پیرامون موضوع ایجاد تسهیلات در زمینه روادید نیز گفت‌وگو شد.

https://ccsi.ir//vdch.-nxt23n6wftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه