يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 3867

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد مناقشه قره باغ به صورت مسالمت آمیز و در چارچوب مقررات بین المللی حل و فصل شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی پایانی اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان با اشاره به اشتراکات سه کشور گفت : مردم ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان همه شاخه های یک درخت هستند که دارای اشتراکات بسیاری می باشند.
وی تأکید کرد: اراده مسئولان سه کشور گسترش و تعمیق روابط فیمابین است و ما دائما برای نزدیک کردن نظرات و آرای خود در حال رایزنی و مشورت هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جمعیت یکصد و هفتاد میلیونی سه کشور خاطرنشان کرد: ما بازار خوبی برای یکدیگر و مکمل هم هستیم.

صالحی درپاسخ به سوال یک خبرنگار بر ضرورت استقرار صلح و آرامش و ثبات در منطقه تأکید و ابراز امیدواری کرد مناقشه قره باغ به صورت مسالمت آمیز و در چارچوب مقررات بین المللی حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مرحله از سفر منطقه ای خود عصر چهارشنبه نخجوان را به مقصد دوشنبه پایتخت تاجیکستان ترک کرد.

صالحی طی سفر رسمی دو روزه به تاجیکستان با رئیس جمهور و همتای تاجیک خود در خصوص گسترش روابط دوجانبه تهران و دوشنبه، تحولات و همکاری های منطقه ای و سایر موضوعات مورد علاقه گفت و گو و تبادل نظر خواهد کرد.

https://ccsi.ir//vdcf.vdmiw6dcegiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه