جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 2957

علي حسن اف، رييس بخش سياسي و اجتماعي نهاد رياست جمهوري آذربايجان و هيات همراه روز شنبه ـ ۱۲ آذر ماه ـ ضمن بازديد از شبکه پرس تي وي با دکتر سرافراز، معاون برون‌مرزي سازمان صداوسيما و رييس اين شبکه ديدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، دکتر سرافراز در اين ديدار ضمن ارائه‌ي توضيحاتي درباره‌ي فعاليت‌هاي پرس‌تي‌وي و برخي شبکه‌هاي راديو ـ تلويزيوني برون‌مرزي، از گسترش ارتباطات رسانه‌يي دو کشور استقبال و اظهار اميدواري کرد مجوزهاي لازم براي فعاليت آزادانه خبرنگار و مسؤول دفتر صداوسيما در آذربايجان صادر شود.
سرافراز با اشاره به اينکه دو عامل باعث فروپاشي اتحاد جماهير شوروي شد، يکي اقتصادي که آنها نتوانستند به شعار عدالت اجتماعي خود جامه عمل بپوشاند و ديگري مبارزه با دين و خدا، ابراز كرد: در مورد عامل اقتصادي غرب هم به همان سرنوشت گرفتار خواهد شد و در مورد عامل دوم، کشورهاي استقلال يافته از شوروي بايد درس عبرت بگيرند و با مظاهر خداخواهي مردم مقابله نکنند.
سرافراز در ادامه با بيان اينکه ايالات متحده با بدهي انباشته ۱۵ و نيم هزار ميليارد دلاري و کسري بودجه سالانه يك و شش دهم هزار ميليارد دلاري و ناتواني در بازپرداخت ديون، طي دو الي سه سال آينده با ورشکستگي کامل مواجه خواهد شد، اظهار داشت طبيعتا از اين پس کشورها با احتياط بيشتري با آمريکا درارتباط خواهند بود.

به گزارش روابط عمومي پرس تي وي، وي همچنين ضمن اشاره به افزايش روز افزون مشکلات و اعتراضات داخلي در رژيم صهيونيستي از يک سو و بيداري اسلامي در کشورهاي عربي از سوي ديگر که باعث از دست رفتن هم پيمانان گذشته آنان شده، اظهار كرد: بعيد نيست رژيم صهيونيستي به فکر آتش افروزي در منطقه باشد.

سرافراز ضمن استقبال از ادامه‌ي اينگونه جلسات رسانه‌يي بين دو کشور، پيشنهاد کرد به زودي تفاهمنامه همکاري‌هاي رسانه‌يي بين دو کشور تنظيم و اجرا شود.


علي حسن اف با استقبال از دعوت طرف ايراني براي گفتگو پيرامون همکاري‌هاي رسانه‌يي، به سابقه تاريخي و فرهنگي دو کشور اشاره و اظهار کرد: آذربايجان همواره از مواضع ايران در بهره مندي از انرژي صلح آميز هسته‌يي در سطح بين المللي حمايت کرده و علاوه بر اين از فعاليت شبکه بي بي سي و راديو آزادي را از سال ۲۰۰۹ تاکنون جلوگيري کرده است.

وي ضمن استقبال از پيشنهاد تفاهم نامه همکاري‌هاي مشترک رسانه‌يي بين دو کشور اظهار اميدواري کرد: رسانه‌هاي ايراني در پخش اخبار و اطلاعات مربوط به آذربايجان سوابق تاريخي و مشترکات فرهنگي اين دو کشور شيعه را بيشتر از گذشته در نظر گرفته و در مواضع خود افکار عمومي اکثريت مردم آذربايجان را مدنظر قرار دهند.

در اين ديدار نمايندگاني از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري آذربايجان، مقامات راديو و تلويزيون دولتي و نهادهاي مطبوعاتي اين كشور، علي حسن اف را همراهي مي کردند.

https://ccsi.ir//vdce.n8wbjh8of9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه