دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۴۸
کد مطلب : 2674

"ديميتري آداباشيان" رئيس اداره هواپيمايي منطقه قره باغ هيچ تصوري از اين که آذري ها چگونه مي خواهند هواپيماهاي عازم فرودگاه استپاناکرت را وادار به فرود کنند، ندارد.
"آداباشيان "در گفتگو با خبرنگار " NEWS.am" به اظهارت "بايرام صفراف" رهبر جامعه آذري هاي قره باغ واکنش نشان داد.
مسوولان مختلف آذري پيشتر بارها تهديد کرده بودند که هواپيماهاي عازم فرودگاه استپاناکرت را هدف قرار خواهند داد. اما "صفراف" اين بار با تلطيف اين موضع از وادار کردن اين هواپيماها به فرود سخن گفته است.
"آداباشيان" با اشاره به تهديد "صفراف" گفت، اين تهديد به هيچ وجه عملي نخواهد بود.
وي با اشاره به تهديدات انجام گرفته در باره هدف قرار دادن هواپيماها تاکيد کرد ،جمهوري آذربايجان عضو سازمان بين المللي هوانوردي (ياتا) است که هدف قرار دادن هواپيماهاي مسافربري را منع کرده است.
"آداباشيان" همچنين افزود ، هر کشوري حق دارد هواپيماهاي عبور کننده از فضاي خود را در صورت داشتن اسنادي معتبر در اينباره که هواپيما حامل بار غير مجاز است، وادار به فرود کند. "آداباشيان" تاکيد کرد، اما درباره قره باغ چنين موضوعي متصور نيست زيرا هواپيما هايي که از ايروان به مقصد استپاناکرت پرواز خواهند کرد از منطقه اي خارج از نظارت صفراف عبور مي کنند. من نمي دانم که ايشان چگونه مي توانند هواپيماهايي را که در فضاي ارمنستان يا قره باغ پرواز مي کنند وادار به فرود کنند.

https://ccsi.ir//vdca.0nuk49niy5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه