يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 25310
دیدار معاون وزیر امور خارجه ارمنستان با کمیته معاونین نمایندگان دائم ناتو
به گزارش دفتر بنیاد مطالعات قفقاز در دانشگاه دولتی ایروان، به گزارش وزارت امور خارجه ارمنستان، واهان کوستانیان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان در 7 می با کمیته معاونین نمایندگان دائم ناتو در مقر ناتو در بروکسل دیدار کرد.

 
معاون وزیر امور خارجه ارمنستان در سخنرانی خود خاطرنشان کرد که الحاق ارمنستان به برنامه مشارکت برای صلح اتحادیه آتلانتیک شمالی حدود 30 سال پیش مبنای مهمی برای توسعه همکاری های بیشتر بین ارمنستان و ناتو شد.
واهان کوستانیان خاطرنشان کرد: ارمنستان آمادگی دارد همکاری‌های نتیجه‌محور را هم با اتحادیه و هم با تک تک کشورهای عضو خود در راستای افزایش توان دفاعی و امنیت و همچنین شکست ناپذیری ارمنستان تعمیق بخشد.
همچنین بر اهمیت مشارکت ارمنستان در ماموریت های بین المللی حافظ صلح از جمله ماموریت KFOR به رهبری ناتو در کوزوو تاکید شد.
معاون وزیر امور خارجه ارمنستان به شرکای ناتو وضعیت و مشکلات امنیتی در قفقاز جنوبی، روند عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان از جمله توسعه روند تحدید حدود بر اساس اعلامیه آلما آتا در سال 1991 را ارائه کرد. عادی سازی روابط با ترکیه یکی از اعضای ائتلاف نیز مورد اشاره قرار گرفت.
واهان کوستانیان همچنین در زمینه توسعه پیوندهای اقتصادی منطقه‌ای، فرصت‌های پروژه «تقاطع جهان» را که توسط دولت ارمنستان تدوین شده را ارائه کرد. در این بیانیه همچنین در مورد مسائل امنیتی بین المللی مورد علاقه دوجانبه تبادل نظر صورت گرفت.
خاویر کولومینا، نماینده ویژه دبیرکل ناتو در قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «ما راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه ناتو و ارمنستان و پویایی‌های منطقه‌ای، به‌ویژه پیشرفت در روند عادی‌سازی روابط بین ارمنستان و آذربایجان پس از آخرین توافقنامه تعیین مرز را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.
لازم به ذکر است که اخیرا هیئتی به سرپرستی معاون ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان سرهنگ آرتور یرویان، در گفتگوهای سالانه وزارت دفاع ارمنستان و برنامه توسعه آموزش دفاعی ناتو در 29 تا 30 آوریل در مقر ناتو شرکت کرد و برنامه­های همکاری نظامی جاری بین ارمنستان و ناتو و همچنین امکان گسترش آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
  https://ccsi.ir//vdcawenu.49nm615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه