دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 25249
دیدار «توکایف» با مدیر کل سازمان جهانی بهداشت
رئیس جمهور قزاقستان با مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دیدار و در مورد روابط دو‌جانبه گفت‌وگو‌ کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان با «تدروس گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت و «هانس کلوگه» رئیس دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت که به «آستانه» سفر کرده‌اند، دیدار کرد و گفت‌وگو کرد.
این دیدار در حاشیه کنفرانس جهانی مراقبت‌های بهداشتی اولیه در شهر آستانه برگزار شد.
توکایف در این دیدار خاطرنشان کرد: قزاقستان همکاری مثمر ثمری خود را با سازمان جهانی بهداشت که یکی از سازمان‌های کلیدی است در جهان محسوب می‌شود را حفظ می‌کند.
وی گفت: کشور ما همیشه به اقدامات موفق شما کمک خواهد کرد، رهبری سازمان جهانی بهداشت در واقعیت‌های مدرن بسیار دشوار است و این یک چالش واقعی است. 
 توکایف تاکید کرد: قزاقستان همیشه از کار این سازمان حمایت خواهد کرد. ما به طور فعال سیستم مراقبت‌های بهداشتی را برای اطمینان از بهبودی پس از همه گیری و دستیابی به اهداف کلیدی در حفاظت از سلامت عمومی تقویت می‌کنیم.
رئیس جمهور قزاقستان آمادگی آستانه را برای حمایت کامل از ابتکارات مربوطه تحت رهبری سازمان جهانی بهداشت تایید کرد.
به گفته توکایف، قزاقستان متعهد به دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل برای دوره تا سال 2030 است که از جمله آن دستیابی به پوشش همگانی سلامت، کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان و ریشه کن کردن کامل اپیدمی سل می‌باشد.
طرفین همچنین در مورد مسائل همکاری با سازمان جهانی بهداشت در سازمان همکاری شانگهای و اجرای نقشه راه برای حمایت از سلامت و رفاه در آسیای مرکزی برای 2022-2025 بحث کردند
 
  https://ccsi.ir//vdcb95b5.rhbsapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه