پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 25222
اعزام متخصصان اقتصادی ژاپن به قرقیزستان
معاون وزیر دارایی ژاپن از آمادگی این کشور جهت اعزام متخصصان اقتصادی به قرقیزستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان با «ماساتو کاندا» معاون وزیر دارایی ژاپن در شهر «بیشکک» دیدار کرد.
در این دیدار، طرفین در مورد موضوعات تعامل دو کشور گفت‌وگو و بر پتانسیل بالا برای گسترش بیشتر همکاری ها در همه زمینه های مورد علاقه دوجانبه اشاره کردند.
 جباراف با توجه به اینکه ژاپن در زمینه هایی مانند خودروسازی، کشتی سازی، ساخت و ساز و متالورژی، انرژی، رباتیک و صنایع غذایی پیشرو است، برای همکاری در این زمینه ها ابراز علاقه کرد.
علاوه بر این، وی در نظر گرفتن اقداماتی برای بهبود آموزش پرسنل قرقیزستان، از جمله آموزش زبان و آموزش مهارت های حرفه ای که نیازهای بازار کار این کشور را برآورده می‌کند، پیشنهاد کرد.
کاندا نیز به نوبه خود آمادگی خود را برای حمایت از همه پروژه های مورد علاقه دوجانبه، از جمله پروژه هایی که در این دیدار بیان شد، ابراز کرد.
علاوه بر این، وی به جباراف  اطلاع داد که به زودی گروهی از متخصصان به قرقیزستان اعزام خواهند شد تا سیاست مالی این کشور را مطالعه کنند و بر اساس نتایج کار، پیشنهاداتی را در مورد تعدادی از مسائل اقتصادی و مالی از جمله مدیریت بدهی عمومی، مخارج بودجه و مالیات بهبود ارائه کنند.
معاون وزیر دارایی ژاپن افزود: این کشور آمادگی دارد از طریق موسسات مالی بین المللی مانند بانک توسعه آسیایی و بانک اروپایی بازسازی و توسعه در زمینه جذب و پرداخت کمک های بلاعوض و وام های امتیازی از قرقیزستان حمایت کند.
 
  https://ccsi.ir//vdcciiqi.2bqpi8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه