دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 25213

در نشست خبری امیرعبداللهیان با هاکان فیدان مطرح شد

تغییر در ژئوپلیتیک منطقه قفقاز جنوبی را برنمی‌تابیم
در نشست خبری امیرعبداللهیان با هاکان فیدان مطرح شد

امیرعبداللهیان: در مسئله قفقاز، قویا معتقد هستیم زمان عبور از دوره تنش و درگیری به دوره صلح و همکاری فرا رسیده است. در گفت‌وگوهایی که با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در هفته‌های گذشته داشتیم، توافقات خوبی در این چارچوب بین ما صورت گفت.
او با اشاره به اوضاع قفقاز ادامه داد: ما از گفت‌وگوها و توافقات ایروان و باکو در این رابطه استقبال و بار دیگر تاکید می‌کنیم هر گونه تغییر در ژئوپلیتیک در منطقه و هر گونه اقدام برای مسدودکردن و یا محدود کردن مسیرهای تاریخی ترانزیتی و موجود در منطقه را هرگز برنمی‌تابیم.
همچنین امیرعبداللهیان با بیان اینکه «با پیشنهاد آقای هاکان قرار شد که نشست‌های سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه با هدف همکاری‌های نیرومند در برقراری صلح و ثبات در منطقه از جمله منطقه قفقاز مورد پیگیری قرار بگیرد»، در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینکه آیا در نشست امروز در مورد موضوع آب نیز رایزنی و گفت‌وگو صورت گرفت، گفت: همانطور که در سخنان خود توضیح دادم موضوع آب یکی از موضوعات مهم مورد توجه ماست. ما در این دیدار بر استفاده منصفانه از آب رودخانه ارس با در نظر گرفته حق‌آبه تاریخی، عرفی و زیست محیطی کشورهای پایین دست از جمله ایران تاکید کردیم و مقامات ترکیه تاکید کردند که هیچ برنامه‌ای برای محدود کردن و کاهش حق استان‌های واقع در شمال غربی ما برای دسترسی به آب‌های بالادستی وجود نخواهد داشت.
  https://ccsi.ir//vdcc1iqi.2bqps8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه