دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 25211
امیرعبداللهیان: با ترکیه برای حرکت به سمت تجارت ۳۰ میلیارد دلاری هم نظر هستیم
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تهران با آنکارا برای حرکت به سمت تجارت ۳۰ میلیارد دلاری اتفاق نظر دارد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان روز یکشنبه در حساب کاربری ایکس ضمن اشاره به دیدار با هاکان فیدان همتای ترکیه‌ای خود اشاره کرد و نوشت: اتفاق نظر داشتیم همکاری‌ها را گسترش دهیم و به سمت حجم تبادل تجاری 30‌ میلیارد دلار حرکت کنیم.
وی همچنین اضافه کرد: در موضوع ترکیه و سوریه تصریح کردم، ضمن درک نگرانی‌های دو‌طرف، آماده‌ی مساعدت از طریق دیپلماسی و در چارچوب نشست 4 جانبه هستیم.
امیرعبداللهیان در جریان کنفرانس خبری چند ساعت قبل با فیدان نیز درباره مناسبات تجاری دو کشور نیز گفت: هدف گذاری حجم تبادل تجاری دو کشور 30 میلیارد یورو است. در جریان سفر معاون اقتصادی وزارت امور خارجه به آنکارا توافقات خوبی بین دو هیات وجود داشت. امروز آن توافقات را مورد تاکید کامل قرار دادیم.
وی افزود: ما در بروزرسانی سند تجارت ترجیحی اتفاق نظر داریم و مسیرهای ترانزیت در منطقه مکمل بین ایران و ترکیه است و عامل رقابت نیست بلکه عامل تقویت روابط ایران و ترکیه است.


  https://ccsi.ir//vdca6unu.49nm615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه