سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 25184
زیان 100 میلیارد یورویی شرکت‌های اروپایی با کاهش فعالیت در روسیه
زیان مستقیم شرکت‌های اروپایی با خروج از بازار روسیه، حدود یکصد میلیارد یورو برآورد شده است.
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، بر اساس مطالعه انجام شده توسط روزنامه فایننشال تایمز، ضرر مستقیم شرکت‌های اروپایی به دلیل خروج از بازار روسیه پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در سال ۲۰۲۲، ۱۰۰ میلیارد یورو برآورد شده است.
به گفته کارشناسان، حدود ۱۷۶ شرکت کاهش ارزش دارایی‌ها و هزینه‌های مرتبط با مبادله ارز را ثبت کردند.
با این حال، مطالعه فایننشال تایمز افزایش قیمت انرژی و سایر محصولات را به دلیل عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه در نظر نگرفته است.
این روزنامه تاکید کرد که شرکت‌های نفت و گاز اروپا بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند؛ مجموع زیان «بریتیش پترولیوم»، «شل» و «توتال انرژی» بالغ بر ۴۰.۶ میلیارد یورو بوده است.
علاوه بر این، شرکت‌های صنعتی از جمله خودروسازان، ۱۳.۶ میلیارد یورو در روسیه ضرر کردند و شرکت‌های مالی به‌ویژه بانک‌ها خسارتی حدود ۱۷.۵ میلیارد یورو را برآورد کردند.
بر اساس داده‌های دانشکده اقتصاد کیف، بیش از ۵۰ درصد از ۱۸۷۱ نهاد اروپایی که از قبل از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در روسیه حضور داشتند هنوز در این کشور فعال هستند و شرکت‌های اروپایی که هنوز در روسیه حضور دارند، شامل نستله سوئیس و یونیلور بریتانیاست.
کشورهای غربی به رهبری آمریکا و اتحادیه اروپا پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه وضع کردند که مشمول بخش‌های انرژی، مالی، تجارت، هنر، فرهنگ و ورزش این کشور بود.
تازه‌ترین تحریم‌ها علیه روسیه بسته دهم تحریم‌ها بود که شامل ممنوعیت انتقال کالاهای اروپایی از طریق روسیه بود. این تحریم‌ها همچنین شامل نهادهای رسانه‌ای مانند بنیاد Rossiya Segodnya، نویسندگان و مسئولان شبکه‌های تلویزیونی و گروه‌‎های رسانه‌ای است.
 
  https://ccsi.ir//vdcjxve8.uqeiozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه