سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 25182
بازدید سفیر ارمنستان در تهران از بنیاد مطالعات قفقاز
به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز، آقای دکتر آرسن آواگیان، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار جمهوری ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به همراه هیات همراه از بنیاد مطالعات قفقاز بازدید کردند.
در این دیدار آقای دکتر آواگیان نقطه نظرات خود در خصوص اهمیت همکاری‌های علمی بین موسسات و دانشگاه‌های دو کشور ایران و ارمنستان را ابراز کردند. همچنین ایشان از افتتاح دفتر بنیاد مطالعات قفقاز در دانشگاه دولتی ایروان استقبال کرده و از تلاش‌های بنیاد مطالعات قفقاز جهت فعالیت در ارمنستان و تلاش جهت نزدیکی دیدگاه‌های اساتید دانشجویان  و پژوهشگران ایرانی و ارمنی تقدیر و تشکر کردند.
در این دیدار آقای خاشع مدیر عامل بنیاد مطالعات قفقاز در خصوص فعالیت‌های موسسه و روند افتتاح دفتر در دانشگاه دولتی ایروان، اهداف و چشم انداز پیش رو صحبت کردند. ایشان تاکید کردند یکی از برنامه‌های مهم پیش رو شعبه موسسه در ایروان، برگزاری نمایشگاه کتاب با نمایش آثار علمی نویسندگان ایرانی اعم از کتاب و مجله... در ایروان در طول سال تحصیلی جدید با هدف آشنایی اساتید و دانشجویان ارمنی با دیدگاه‌های ایرانی در خصوص مسائل مختلف منطقه خواهد بود. آقای خاشع تاکید کردند هدف اصلی بنیاد مطالعات قفقاز برقراری ارتباط علمی با موسسات و دانشگاه‌های کشورهای منطقه اعم از جمهوری ارمنستان، جمهوری گرجستان و جمهوری آذربایجان جهت رسیدن به یک ادراک مشترک در خصوص موضوعات و مسائل دو جانبه و منطقه‌ای است. بیشترین ارتباط در این خصوص را به دلیل استقبال موسسات و دانشگاه‌های ارمنستان با طرف ارمنی و سپس با دانشگاه‌ها و موسسات گرجستان داریم.
ارتقا همکاری‌های علمی و برنامه‌ریزی جهت همکاری‌های بیشتر با توجه به روند سریع تحولات در منطقه از خواست‌های دو طرف در این دیدار بود.
 
https://ccsi.ir//vdchizni.23nm6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه