سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 25164
دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه ارمنستان
سفیر ایران در ارمنستان با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری این کشور دیدار بر ضرورت گفتگوهای سیاسی سطح بالا بین دو کشور تأکید کرد.
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، عباس بدخشان ظهوری، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، امروز سه‌شنبه سیزدهم تیرماه 1402 با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان دیدار و خداحافظی کرد.
در این دیدار، میرزویان با اشاره به این که ظهوری در دوره‌ای سخت مسئولیت سفارت جمهوری اسلامی در ارمنستان را بر عهده داشت، از تلاش‌های ظهوری در افزایش درک متقابل و ارتقای روابط دو کشور تقدیر و برای ایشان در مأموریت‌های آتی، آرزوی توفیق کرد.
ظهوری نیز با اشاره به اهمیت تداوم همکاری دو کشور برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه به ویژه در شرایط کنونی، بر ضرورت گفتگوهای سیاسی سطح بالا بین دو کشور تأکید کرد.
طرفین همچنین برنامه‌های مربوط به پیگیری مشورت‌های سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور و نیز روند همکاری‌های اقتصادی دوجانبه را بررسی کردند.
سفیر ایران همچنین روز گذشته با خاچاتوریان، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.
 خاچاتوریان با تقدیر از تلاش‌های ظهوری در دوره مسئولیت وی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، افزود: مایلم تشکر ویژه از تلاش‌های انجام شده و اقدامات شخص شما برای توسعه روابط دو کشور را ابراز نمایم. شما در یکی از سخت‌ترین دوره‌های تاریخ ارمنستان در دوره پس از استقلال در ارمنستان حضور داشتید و ما در این دوره حمایت جمهوری اسلامی ایران از ارمنستان را احساس کردیم. اطمینان دارم که شما در فعالیت‌های آتی نیز به حمایت از توسعه روابط ادامه خواهید داد.
سفیر کشورمان نیز با اشاره به تحولات سال‌های اخیر در روابط دوجانبه ابراز امیدواری کرد که در سایه تلاش مشترک مقامات دو کشور، روند گسترش و تعمیق روابط دوجانبه ادامه یابد.
 
  https://ccsi.ir//vdchkzni.23nm-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه