يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : 25154
امضا تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن علمی ایرانی مطالعات منطقه‌ای و بنیاد مطالعات قفقاز
روز سه‌شنبه 23 خرداد ماه 1402 در محل بنیاد مطالعات قفقاز تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و بوجود آمدن زمینه‌های مناسب برای مشارکت اساتید، پژوهشگران و دانشجویان مطالعات منطقه‌ای در تولید ادبیات علمی، میان انجمن علمی ایرانی مطالعات منطقه‌ای به نمایندگی رییس هیئت مدیره انجمن آقای دکتر علی صباغیان و بنیاد مطالعات قفقاز به نمایندگی رییس موسسه آقای جعفر خاشع به امضا رسید. انعقاد این تفاهم نامه که به همت انجمن علمی ایرانی مطالعات منطقه‌ای صورت گرفته است، شامل همکاری و مشارکت در زمینه طرح های پژوهشی مشترک، برگزاری سخنرانی ها، میزگردها و سمینارهای علمی مشترک، تبادل اطلاعات علمی و امکان دسترسی به آنها، برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاههای مشترک و دیگر همکاری‌های علمی و تخصصی می‌شود.
آقای دکتر صباغیان در این نشست با تاکید بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های انجمن علمی ایرانی مطالعات منطقه‌ای در سطح دانشگاههای مختلف کشور تاکید نمودند طبق تفاهم‌نامه همه ظرفیت‌های انجمن می‌تواند در راستای توسعه ادبیات علمی و پژوهشی به ویژه در حوزه مهم قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی در راستای کمک به دانشجویان این حوزه مورد استفاده بنیاد مطالعات قفقاز قرار گیرد. ایشان همچنین اعلام کردند با توجه به دست‌آوردها و تجربیاتی که بنیاد مطالعات قفقاز در طول این سالهای فعالیت داشته است این موسسه نه تنها در داخل کشور به مرجعیت مسائل قفقاز تبدیل شده است بلکه در سطح منطقه‌ای هم شناخته شده است.
خانم دکتر سازمند دبیر انجمن علمی ایرانی مطالعات منطقه‌ای در این نشست ضمن ابراز امیدواری جهت همکاری‌های سازنده و موثر بین انجمن و بنیاد قفقاز تاکید نمودند یک از حوزه‌های مهم همکاری طرفین می‌تواند پیشنهاد موضوعات مهم پژوهشی در راستای منافع و سیاست خارجی کشورمان در محیط منطقه‌ای و همچنین کمک به دانشجویان جهت انتخاب موضوعات کاربردی برای رساله و پژوهش‌های خود باشد.
آقای جعفر خاشع در این جلسه با اشاره به وضعیت پیچیده و بغرنج منطقه قفقاز جنوبی ابراز امیدواری کرد ضمن افزایش همکاری‌های دو طرف در این زمینه در حوزه تولید ادبیات مبتنی بر منافع ملی کشورمان در ارتباط با مسائل منطقه‌ای همکاریهای پژوهشی را گسترش دهند.
 
https://ccsi.ir//vdcgtq9x.ak9nn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه