جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 25139
ورود علی‌اف به بروکسل و دیدار با رئیس شورای اتحادیه اروپا
رئیس جمهور آذربایجان به منظور انجام گفت‌و‌گوها با ارمنستان به منظور عادی سازی روابط بین دو کشور وارد بروکسل شد و مورد استقبال رئیس شورای اتحادیه اروپا قرار گرفت.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دقایقی پیش وارد بروکسل، مقر اتحادیه اروپا شد و مورد استقبال شارل میشل، رئیس شورای این اتحادیه شد.
قرار است امروز یکشنبه نیکل پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز تا ساعتی دیگر وارد بروکسل شده و مذاکرات بین ایروان و باکو به منظور عادی سازی روابط آغاز شود.
این دومین دور از مذاکرات رؤسای ارمنستان و جمهوری آذربایجان با نظارت و وساطت اتحادیه اروپا برای عادی سازی روابط وآشتی بین طرفین است.
رؤسای دو  کشور در حالی به بروکسل می‌روند که بین نیروهای مسلح آن‌ها گه گاهی درگیری‌های خونینی رخ می‌دهد که در آخرین آن، طرفین هفته گذشته در منطقه باسارکچر واقع در مرز آذربایجان و ارمنستان درگیر شدند که طی آن یک تن از نیروهای آذربایجان کشته شد و از طرف مقابل تعدادی زخمی گزارش شد.
دیروز شنبه نیکل پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در اظهاراتی عجیب با ابراز نگرانی از جنگ در اوکراین گفت که اگر روسیه در این جنگ شکست بخورد، نمی‌داند چه بلایی سر ارمنستان خواهد آمد.
این اظهارات پاشینیان در حالی مطرح است که دولت او به دلیل عدم حمایت مورد نظر روسیه از آن‌ها در جنگ قره باغ، مورد انتقاد بوده است.
 
  https://ccsi.ir//vdcjhve8.uqeitzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه