يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 25125
اردوغان: یک میدان نفتی با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز کشف کرده‌ایم
رئیس جمهور ترکیه از کشف یک میدان نفتی با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز در منطقه جودی گابار در استان شرناق خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه چندین پروژه از جمله نیروگاه خورشیدی کاراپینار و سد بوزکر در قونیه اعلام کرد که یک میدان نفتی جدید با ظرفیت تولید 100 هزار بشکه در روز در منطقه جودی گابار در استان شرناق کشف شده است.
اردوغان با اشاره به اینکه ترکیه در زمینه انرژی دیگر نیازمند نیست، بلکه صادرکننده خواهد بود، گفت: چاه نفت در گابار را به نام معلم شهید شده «آیبوکه یالچین» که توسط گروه تروریستی و تجزیه‌طلب(پ ک ک) به‌ طور خائنانه‌ای به قتل رسیده بود، نامگذاری کردیم.
وی درباره چاه نفتی آیبوکه یالچین-1 گفت: در حال حاضر با تولید روزانه 180 هزار بشکه نفت، در مسیر استقلال کشورمان در زمینه انرژی گام بزرگی بر می‌داریم. نفتی را که در عمق 2600 متری زمین کشف کرده‌ایم، خواهیم توانست با حفر 100 چاه دیگر در منطقه به ظرفیت تولید روزانه 100 هزار بشکه برسانیم.
اردوغان همچنین درباره چاه نفت آیبوکه یالچین تصریح کرد: این میدان نفتی که در 20 کیلومتری جیزره قرار دارد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به تداوم روند مبارزه با تروریسم گفت: بلای تروریسم را از دستورکار ترکیه قطعاً حذف خواهیم کرد. هرگونه مانع در روند بهره‌برداری از ثروت‌های زیرزمینی و زمینی کشورمان را از بین خواهیم برد.



  https://ccsi.ir//vdcenz8w.jh8nwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه