جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 25094
پوتین لایحه تعلیق مشارکت روسیه در پیمان استارت را به دوما فرستاد
در حالی که دومای دولتی روسیه امروز پیش‌نویس قانون مربوط به تعلیق مشارکت در پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی را بررسی و آن را فوراً به شورای فدراسیون (سنای) روسیه بفرستد، سرگئی ریابکوف نیز به سمت نماینده ویژه پوتین در موضوع تعلیق منصوب شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه شب گذشته، سه شنبه، اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش‌نویس قانون مربوط به تعلیق مشارکت این کشور  در پیمان استارت جدید را به دومای دولتی ارائه کرده است. 
والودین در جمع خبرنگاران گفت: «رئیس جمهور پیش نویس قانون فدرال «در مورد تعلیق توافقنامه دوجانبه بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا در خصوص ادامه اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود سازی تسلیحات تهاجمی استراتژیک از سوی طرف روسی را به دومای دولتی ارائه کرده است.» 
رئیس دومای دولتی همچنین گفت که این پیش نویس قانون روز چهارشنبه 22 فوریه در نشست عمومی دوما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بدون تاخیر در مورد آن تصمیم گیری شده و بلافاصله برای تصویب نهایی به شورای فدراسیون (سنای) روسیه ارسال خواهد شد.
گریگوری کاراسین، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه نیز در این رابطه یادآور شد که اعضای پارلمان اعلاء در روز چهارشنبه،  آماده بررسی قانون مربوط به تعلیق مشارکت روسیه در توافقنامه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (پیمان استارت-3) هستند، در صورتی که این لایحه مربوطه از سوی دومای دولتی به شورا ارائه شود. 

تصمیم درباره از سرگیری مشارکت روسیه در پیمان استارت توسط رئیس جمهور اتخاذ خواهد شد
در  پیش نویس قانون ارائه شده که  در وب سایت رسمی دومای روسیه در این رابطه آمده است: «تصمیم گیری در مورد تمدید دوباره توافقنامه مربوط به کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک توسط رئیس جمهوری فدراسیون روسیه اتخاذ خواهد شد.»
در این بیانیه آمده است که تعلیق مشارکت روسیه در پیمان استارت از روز انتشار قانون مربوطه لازم‌الاجرا می‌شود. تصویب قانون جدید فدرال نیازی به بودجه اضافی از بودجه فدرال نخواهد داشت. همچنین، نیازی به لغو یا تعلیق قوانین فدرال نخواهد بود.
پوتین ریابکوف را به عنوان نماینده خود در موضوع تعلیق پیمان استارت منصوب کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه را در مدت زمانی که پارلمان روسیه در حال بررسی تعلیق مشارکت مسکو در توافقنامه  ادامه اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن تسلیحات تهاجمی استراتژیک (پیمان استارت-3) را بررسی می کند، به عنوان نماینده ویژه خود در این امور منصوب کرد. حکم مربوطه روز سه شنبه در پورتال رسمی اینترنتی اطلاعات حقوقی منتشر شد.
روز سه شنبه، ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در مجمع فدرال اعلام کرد که روسیه مشارکت خود در پیمان استارت جدید را به حالت تعلیق در می آورد. وی تاکید کرد که این دقیقاً تعلیق است و نه خروج از این توافقنامه. در عین حال، ، رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که قبل از بازگشت به بحث استارت، این کشور باید درک کند که  زرادخانه های هسته‌ای فرانسه و انگلیس را چگونه باید در نظر بگیرد.
  https://ccsi.ir//vdcjxye8.uqeihzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه