جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 25086
وزیر دفاع روسیه: کی‌یف می‌داند شکست روسیه از راه نظامی ممکن نیست
وزیر دفاع روسیه با اعلام اینکه ارتش اوکراین تنها در ژانویه، بیش از ۶.۵ هزار سرباز، ۲۶ فروند هواپیما، ۲۰۸ هواپیمای بدون سرنشین و ۳۴۱ دستگاه تانک خود را از دست داد، گفت: مقامات کی‌یف می دانند که امکان شکست دادن روسیه از طریق نظامی وجود ندارد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ژنرال "سرگئی شویگو"، وزیر دفاع روسیه امروز در یک کنفرانس موضوعی اعلام کرد که تنها در ماه ژانویه، نیروهای مسلح اوکراین بیش از شش هزار سرباز خود را از دست دادند.
وی گفت: تنها در ماه نخست سال جاری - 2023، آنها بیش از شش هزار و پانصد نیروی نظامی، 26 فروند هواپیما، 7 بالگرد، 208 هواپیمای بدون سرنشین، 341 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی و 40 ماشین حامل سامانه موشک انداز چندگانه را از دست دادند.
وزیر دفاع روسیه همچنین یادآور شد که طرف اوکراینی خود به خوبی درک می‌کند که امکان شکست دادن روسیه از راه نظامی وجود ندارد، بنابراین به تاکتیک های ارعاب و حمله به مردم غیرنظامی ادامه می دهد.
وی افزود: «نیروهای مسلح اوکراین با درک این مسئله، به مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، مکان‌های تجمع غیرنظامیان حمله می‌کنند و اقدامات تروریستی در تأسیسات دولتی و اجتماعی انجام می‌دهند».
به گفته وی، با وجود کمک های نظامی بی سابقه کشورهای غربی، دشمن متحمل خسارات قابل توجهی می شود. 
ژنرال شویگو تاکید کرد: «گروه‌های نیروهای مسلح روسی همچنان به نابود کردن تمام تسلیحات و تجهیزات عرضه‌شده به کی‌یف، چه در مسیرهای تحویل آنها و چه در مواضع جنگی ادامه می‌دهند».
وزیر دفاع روسیه یادآور شد که ایالات متحده و متحدانش با ارسال تسلیحات سنگین و درخواست از کی‌یف برای تصرف سرزمین های متعلق به روسیه در تلاش هستند تا حد ممکن درگیری را به درازا بکشانند.
 
  https://ccsi.ir//vdcaiwnu.49nma15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه