پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 25054
گفتگوی تلفنی وزرای امورخارجه ایران و جمهوری آذربایجان/تاکید تهران بر مخالفت با حضور کشورهای خارجی در منطقه
حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه امروز در گفتگوی تلفنی با جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، درباره مهم‌ترین موضوعات روابط دوجانبه و منطقه‌ای گفتگو کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در ابتدای این گفتگوی تلفنی آغاز سال نو میلادی را به دولت و ملت جمهوری آذربایجان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد مناسبات بین دو طرف در سال جدید شاهد توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی باشد.
امیرعبداللهیان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقلی دو کشور اعلام کرد: همکاری‌ها در بخش حمل و نقل و ترانزیت را باید افزایش دهیم و همچنین آماده افزایش مبادلات تجاری دو کشور هستیم.
وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر مخالفت تهران با حضور کشورهای خارجی در منطقه، تاکید کرد: با اتخاذ رویکردهای مثبت می‌توان مشکلات منطقه را توسط کشورهای منطقه به خوبی حل و فصل کرد.
تشکیل کارگروه‌هایی با موضوع فعالیت های رسانه ای در دو طرف و بررسی کم آبی و آلودگی رود ارس میان دو کشور، از دیگر موضوعات مطرح و پیشنهاد شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی بود.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید و علاقمندی دولت خود برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل سال جدید میلادی و ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور را اعلام کرد.


  https://ccsi.ir//vdcfjxd0.w6dttagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه