سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 24988
گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پوتین درباره روابط اقتصادی و بازار نفت
کرملبن از گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد عربستان سعودی و رئیس جمهوری روسیه درباره همکاری اقتصادی میان دو کشور و بازار نفت خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
در بیانیه کرملین آمده است که پوتین در این تماس تلفنی از محمد بن سلمان خواست که روز ملی عربستان (تأسیس پادشاهی عربستان سعودی) را به ملک سلمان، پادشاه این کشور تبریک بگوید.
در این بیانیه آمده است که دو طرف همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای با توجه به تصمیم صادر شده در اجلاس اخیر سمرقند در مورد اعطای وضعیت شریک در گفت‌وگو به عربستان سعودی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
محمد بن سلمان به نقش فزاینده سازمان شانگهای در امور بین‌المللی اشاره و بر آمادگی ریاض برای مشارکت فعال در فعالیت‌های آن تاکید کرد.
در این بیانیه آمده است که دو طرف موضوع هماهنگی روسیه و عربستان برای ثبات بازار جهانی نفت و تلاش‌های انجام شده در چارچوب «اوپک +» را مورد بررسی قرار دادند و بر ادامه پایبندی به توافقات انجام شده تاکید کردند.
بن سلمان همچنین به پوتین اعلام کرد که در جریان مجمع "هفته انرژی روسیه" که در ۱۲ تا ۱۴ اوت در مسکو برگزار می‌شود، عربستان سعودی یک "نمایندگی بلند پایه" خواهد داشت.
دو طرف همچنین نسبت به آزادی ۱۰ تن از اسرای خارجی روسیه با میانجیگری بن سلمان ابراز خرسندی کردند.
بن سلمان و پوتین در ادامه ضمن توافق درباره تداوم روابط و تماس‌های دوجانبه، بر توسعه روابط اقتصادی و مراودات تجاری میان مسکو و ریاض تاکید کردند.
 
  https://ccsi.ir//vdcaaonu.49nya15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه