سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 24984
سفیر جدید رژیم صهیونیستی در ترکیه انتخاب شد
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی «ایریت لیلیان» کاردار سفارت این رژیم در آنکارا را به عنوان سفیر جدید این رژیم در ترکیه تعیین کرد.
به گزارش ایسنا، کمیته عزل و نصب وزارت خارجه رژیم صهیونیستی «ایریت لیلیان» را  به عنوان سفیر جدید رژیم صهیونیستی در ترکیه انتخاب کرد.
موافقت نهایی لیلیان به عنوان سفیر جدید رژیم صهیونیستی در آنکارا بستگی به موافقت کابینه لاپید دارد و وزارت خارجه این رژیم هنوز موعد موافقت کابینه با این گزینه پیشنهادی را مشخص نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفته بود که سفیر ترکیه در اسرائیل مشخص شده و به زودی معرفی می‌شود.
ترکیه هنوز نام سفیر جدید خود در تل آویو را اعلام نکرده است، اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که آنکارا ممکن است طی روزهای آینده این کار را انجام دهد.
رژیم صهیونیستی در ماه آگوست گذشته اعلام کرد که به توافق نهایی برای بازگرداندن روابط دیپلماتیک با ترکیه، بازگرداندن سفرا و کنسول‌گری‌ها به تل‌آویو و آنکارا و احیای روابط رسیده است.
این توافق پس از تماس تلفنی لاپید و اردوغان حاصل شد که طی آن بین آنها بر سر از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو ترکیه و رژیم صهیونیستی و بازگشت سفرا توافق شد.
 
  https://ccsi.ir//vdcgty9x.ak9t74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه