جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : 24972
سفارت ایران: تهران با هر سناریویی که به مرز ایران و ارمنستان آسیب بزند مقابله خواهد کرد
سفارت ایران در ارمنستان اعلام کرد: تهران با نقض تمامیت ارضی و مرزهای کشورهای همسایه مخالف است و به طور ویژه با هر سناریویی که به مرز ایران و ارمنستان به عنوان مسیر تاریخی ارتباط دو ملت همسایه آسیب وارد کند، مقابله خواهد کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سفارت ایران در ارمنستان در پاسخ به سوالی در خصوص موضع کشورمان درباره تنش های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران موضع خود درباره تحولات در منطقه قفقاز و روابط خود با دو کشور همسایه جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به صراحت و در سطوح مختلف بیان کرده است.
سفارت کشورمان عنوان کرده است: همانطور که در اخبار دیدارهای رهبر معظم انقلاب با رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه نیز شاهد بوده‌اید، ایران با نقض تمامیت ارضی و مرزهای کشورهای همسایه مخالف است و به طور ویژه با هر سناریویی که به مرز ایران و ارمنستان به عنوان مسیر تاریخی ارتباط دو ملت همسایه آسیب وارد کند، مقابله خواهد کرد.
در تماس تلفنی رئیس جمهوری اسلامی ایران با جناب نخست‌وزیر و نیز در تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان این موضع اصولی ما تکرار شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، ضمن ابراز نگرانی از شروع دور تازه درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان و نیز اعلام آمادگی برای کمک به حل و فصل مسالمت‌آمیز مشکلات، صراحتاً تأکید کرده‌اند که حفظ تمامیت ارضی هر دو کشور همسایه برای ایران مهم است و مرز ایران و ارمنستان یک راه ارتباطی تاریخی است که باید بدون تغییر باقی بماند.
 
  https://ccsi.ir//vdcdxn0x.yt0o56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه