پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 24965
لاوروف: به‌دنبال توافقنامه‌ای برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اوراسیا هستیم/ امیرعبداللهیان: حامل پیام یکی از رهبران اروپایی در موضوع اوکراین بودم
وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترکی با وزیر خارجه ایران گفت: هم اکنون کار بر روی توافقنامه‌ای به منظور ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام می‌شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم در مسکو؛ ظهر امروز چهارشنبه نشست خبری حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ساختمان وزارت خانه روسیه برگزار شد.
سرگئی لاوروف در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به نشست با همتای ایرانی خود گفت: در حال کار بر روی سند همکاری بلندمدت با ایران در زمینه اقتصادی هستیم. روابط ما با ایران به سطح راهبردی حرکت می‌کند و امکان دارد نقشه راه اقتصادی ترسیم کنیم. هم اکنون کار بر روی توافقنامه‌ای به منظور ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام می‌شود.
وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌ها میان ایران و 1+4 افزود: ما از احیای توافق هسته‌ای ایران و لغو همه تحریم‌های تحمیل شده علیه تهران حمایت می‌کنیم. مواضع ما در ارتباط با بسیاری از مسائل با ایران منطبق است.
 
  https://ccsi.ir//vdcft1d0.w6djvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه