جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 24950
گفت وگوی وزرای دفاع آمریکا و ترکیه درباره سوریه و اوکراین
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع این کشور با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه درباره سوریه و اوکراین گفت وگو کرده است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا پنتاگون عصر دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: لوید آستین  وزیر دفاع آمریکا امروز در تماسی تلفنی با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه درباره اهمیت حفظ ثبات در سوریه و نیاز به ادامه تلاش ها برای کاهش تنش ها در دریای اژه از طریق گفت و گوی سازنده گفتگو کرد.
بر اساس این بیانیه، وزرای دفاع دو کشور همچنین در مورد حمایت مستمر خود از اوکراین گفتگو کردند و لوید آستین از تلاش‌های بشردوستانه ترکیه درباره اوکراین قدردانی کرد.
وزیران دفاع روسیه و ترکیه و وزیر زیرساخت اوکراین قرارداد صادرات غلات با میانجیگیری سازمان ملل را عصر روز جمعه در استانبول امضا کردند. توافق صادرات غلات ۱۲۰ روزه بود که مقامات اوکراین وعده دادند طی ۱۰ روز شرایط را برای عملیاتی کردن آن فراهم سازند.
همچنین منابع خبری سوریه دوم مرداد ماه از حمله توپخانه‌ای و خمپاره‌ای ارتش ترکیه به روستاهای حومه استان های الحسکه و حلب خبر دادند. به گزارش ایرنا، ارتش ترکیه صبح امروز با توپخانه سنگین و راکت روستاهای اطراف شهرک أبو راسین در حومه شمالی غربی استان الحسکه را هدف قرار داده است.
خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» گزارش داد: در این حمله ترکیه، یک نظامی سوری در ریف الحسکه شهید و چند شهروند زخمی شدند".
در همین حال، شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد که یگان توپخانه‌ای ارتش ترکیه امروز همچنین جاده ارتباطی تل رفعت و دیر جمال در شمال حلب را گلوله باران کرد.
حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و گروه‌های تروریستی تحت حمایت آنکارا در حالی شدت یافته که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور اوایل خرداد گذشته اعلام کرد که کشورش به زودی عملیاتی را برای ایحاد منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه آغاز خواهد کرد.
در مقابل سوریه نیز تاکید کرد که «تهدیدهای ترکیه برای عملیات موسوم به منطقه امن در شمال سوریه با نتایج و خروجی‌های نشست آستانه در تضاد است».
مقام های بلندپایه روسیه و آمریکا پیش از این در اظهارات رسمی خود چندین بار مخالفت خود را با انجام عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه اعلام کردند و از آنکارا خواستار در پیش گرفتن راه حل مسالمت آمیز برای اوضاع سوریه شده بودند.
در روزهای اخیر مقام های ترکیه بارها از احتمال آغاز دور جدید حملات به شمال سوریه و اعلام آمادگی در این خصوص سخن گفته‌اند و این اظهارات نگرانی‌هایی را در ارتباط با شعله ور شدن دوباره درگیری ها در شمال سوریه بین طرف های مختلف حاضر در آن و بروز مشکل برای مردم این مناطق ایجاد کرده است.
 
  https://ccsi.ir//vdcjyhe8.uqexizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه