جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 24939
تفاهم جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا برای افزایش ۲ برابری صادرات گاز
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سفر به جمهوری آذربایجان با مقامات این کشور برای صادرات گاز به این منطقه به میزان ۲ برابر تا سال ۲۰۲۷ به توافق رسید.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که به منظور افزایش واردات گاز از جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده بود، بعد از توافق با مقامات باکو اعلام کرد که توافق‌نامه جدیدی را در زمینه انرژی با مقامات جمهوری آذربایجان امضا خواهیم کرد. اتحادیه اروپا در حال روی‌آوردن به تامین کنندگان قابل اعتمادتر انرژی است.
وی با بیان اینکه قصد داریم طی چند سال آینده میزان انتقال گاز از آذربایجان به اتحادیه اروپا که جایگزینی برای گاز روسیه خواهد بود را دو برابر کنیم، اظهار داشت: آذربایجان شریک بسیار مهمی در تامین امنیت انرژی برای اتحادیه اروپا و سازگاری با اقلیم خواهد بود.
در همین خصوص کادری سیمسون کمیسر انرژی اتحادیه اروپا و وزیر سابق امور اقتصادی و زیرساخت استونی در توییتی در این خصوص نوشت: ما یادداشت تفاهم جدیدی در زمینه انرژی امضا کرده ایم که همکاری های اتحادیه اروپا و جمهوری آذربایجان در انرژی را تقویت می کند. با این کار، ظرفیت کریدور گاز جنوبی را دو برابر می کنیم و تا سال 2027 سالانه حداقل 20 میلیارد متر مکعب گاز به اتحادیه اروپا تحویل دهد.
جمهوری آذربایجان دارای 1.3 تریلیون متر مکعب ذخایر گاز طبیعی است.
 
  https://ccsi.ir//vdcgyy9x.ak9tw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه