جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 24920
اردوغان: به محض تکمیل کمربند امنیتی در مرز با سوریه، عملیات جدید خود را آغاز می‌کنیم
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که ارتش کشورش به محض تکمیل کمربند امنیتی در عمق 30 کیلومتری شمال سوریه، عملیات نظامی جدید خود در این منطقه از خاک سوریه را آغاز خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که ترکیه به محض تکمیل کمربند امنیتی در عمق 30 کیلومتری شمال سوریه، عملیات نظامی جدیدی را آغاز خواهد کرد.
به گزارش آناتولی، اردوغان ادامه داد: فردا جهت شرکت در اجلاس سران ناتو به اسپانیا خواهیم رفت و هر کاری که در راستای حقوق و منافع کشورمان لازم باشد را انجام خواهیم داد.
وی همچنین گفت که در شهر آدانا که در آنجا فعالیت اکتشاف نفت داشتیم، در دو چاه، نفت با کیفیت بالا کشف کردیم. ارزش ذخیره نفت تقریباً یک میلیارد دلار برآورد شده است.
رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: از ماه فوریه و مارس 2023، نرخ تورم را مجددا به سطحی برمی‌گردانیم که می‌توانیم به سرعت و منطقی آن را کاهش دهیم.
پیشتر رجب طیب اردوغان در سخنانی گفته بود که کشورش گام به گام در حال تکمیل کمربند امنیتی در مرز با سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن است.
وی گفت که ترکیه در حال پایان دادن به حضور «پ.ک.ک» در مکان‌هایی است که در آن فعالیت داشته است و این گروه دیگر قادر به فریب دادن کودکان و نیروهایش برای ادامه فعالیت در آن نیست.
اردوغان در ادامه تاکید کرد که ترکیه از طریق تکمیل کمربند مذکور مکانیزمی را از بین می‌برد که کودکان را فریب می‌دهد تا برای جنگیدن در صف پ.ک.ک به مناطق کوهستانی و صعب العبور بروند.
ترکیه می‌گوید که درصدد ایجاد منطقه امن با عمق ۳۰ کیلومتری در مرزهای جنوبی‌ خود یعنی مرز این کشور با سوریه است و طبق گزارش‌های اخیر رسانه‌ها، آنکارا می خواهد طی روزهای آتی عملیاتی را در این زمینه انجام دهد.
 
  https://ccsi.ir//vdcgzy9x.ak9tx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه