جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 24907
رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکمنستان درباره اجلاس آتی سران کشورهای حاشیه خزر
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان در مورد اجرایی کردن توافقات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای به‌ویژه اجلاس آتی سران کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق‌آباد تبادل نظر کرد.
به گزارش  خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان ضمن اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در تهران، این بازدید را نقطه عطفی در مناسبات دو کشور خواند که تأثیر بسزایی در توسعه روابط دوستانه میان دو همسایه دارد.
وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت پیگیری و اجرای توافقات دوجانبه اعلام کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از میزبانی عشق‌آباد جهت برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام  نمود.
رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از رئیس جمهور ترکمنستان در سفر اخیرش به تهران، این بازدید را سرآغاز فصل نوینی از روابط دو کشور دانست.
 وی همچنین آمادگی وزرا، رؤسای سازمان‌ها و بخش خصوصی ترکمنستان را جهت نشست با همتایان ایرانی برای اجرایی کردن توافقات حاصله در دیدار رؤسای جمهور دو کشور اعلام کرد.
رشید مردوف بار دیگر به‌صورت رسمی بر دعوت رئیس جمهور کشورش از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر در عشق‌آباد تأکید کرد
 
  https://ccsi.ir//vdcbz9b5.rhbagpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه