شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 24810
کاهش مالیات بر ارزش افزوده سبد غذایی در ترکیه
رئیس جمهور ترکیه به منظور مقابله با موج گرانی و کاهش قدرت خرید مردم، اقدام به کاهش مالیات بر ارزش افزوده در سبد غذایی این کشور کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی که روز یکشنبه در نشست معرفی مدل اقتصاد ترکیه، گام‌های جدید و تدابیر مبارزه با تورم از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در چارچوب برنامه ساده سازی سیستم مالیات بر ارزش افزوده، این رقم را برای محصولات غذایی اساسی از 8 درصد به 1 درصد کاهش می‌دهیم.
وی افزود: اقلام اساسی که مالیات بر ارزش افزوده آنها به یک درصد کاهش یافته، جایگاه مهمی در سبد تعیین نرخ تورم دارند. قاطعانه در مسیر رشد اقتصاد کشورمان بر اساس سرمایه گذاری، اشتغال، تولید، صادرات و مازاد پیش می‌رویم.
ترکیه طی یکسال گذشته با شرایط سخت اقتصادی روبرو شده به طوریکه تورم در سال 2021 بنابر آمار رسمی به 36 درصد و بنا بر آمار غیر رسمی تا 50 درصد رسید.
این در حالیست که برخی کالاهای اساسی همچون نان در سبد غذایی این کشور از 1.5 لیره به 3.5 لیره رسیده است که این باعث شده مردم برای خرید نان ارزان در صفهای طولانی پخش نان ارزان در برخی نقاط شهرهای مختلف قرار بگیرند
 
  https://ccsi.ir//vdce7v8w.jh8ezi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه