شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 24802

تماس تلفنی وزیران خارجه ترکیه و آمریکا درباره مسائل منطقه و پرونده اوکراین

مولود چاووش‌اوغلو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا تلفنی گفتگو کرد.
تماس تلفنی وزیران خارجه ترکیه و آمریکا درباره مسائل منطقه و پرونده اوکراین
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه تی آر تی ترکیه، در اطلاعیه صادره از سوی وزارت امور خارجه اعلام شد: در گفت‌وگوی تلفنی مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و آنتونی بلینکن،‌ همتای آمریکایی علاوه بر بررسی تحولات اخیر در چهارچوب مناقشه روسیه و اوکراین، مولود چاووش‌اوغلو اقدامات ترکیه برای کاهش تنش بین روسیه و اوکراین را از طریق دیالوگ اطلاعاتی در اختیار وزیر امور خارجه آمریکا قرار داد.
در این گفت‌وگوی تلفنی که حوادث واقع در شمال سوریه نیز مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت، چاووش‌اوغلو ضمن جلب نظر و تمرکز بر فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه " پ.ک.ک/ ی.پ.گ " در سوریه و حملات عناصر وابسته به این سازمان علیه غیرنظامیان تاکید کرد: مبارزه ترکیه علیه این سازمان تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد یافت.
در مکالمه تلفنی وزرای امور خارجه ترکیه و آمریکا ضمن بررسی حوادث واقع در منطقه قفقاز و ادامه روند عادی‌سازی روابط ترکیه و ارمنستان، چاووش‌اوغلو، بلینکن را به اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در روزهای ۱۱ الی ۱۳ مارس در ترکیه دعوت کرد.
آنتونی بلینکن در این گفت‌وگوی تلفنی برای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و امینه اردوغان همسر وی که نتیجه تست کرونایشان مثبت شده بود، آرزوی سلامتی و بهبودی کرد
 
  https://ccsi.ir//vdcf0cd0.w6djxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه