جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : 24796
نگرانی روسیه از امکان اقدامات تحریک آمیز غربی‌ها در اوکراین
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشره به اینکه ادامه انتشار اخبار جعلی در رسانه‌های غربی درباره روند اوضاع پیرامون اوکراین نشان می‌دهد که اقدامات تحریک آمیزی در حال آماده سازی است، گفت: نظامیان روسی هرکجا در خاک ما لازم باشد، مستقر خواهند شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سیاستمداران و نمایندگان رسانه‌های غربی همچنان به گمانه زنی‌های خود درباره تجاوز احتمالی روسیه به اوکراین ادامه می‌دهند. روز یکشنبه روزنامه "واشنگتن پست" به نقل از «منابع اطلاعاتی ناشناس متعدد» اعلام کرد که روسیه حدود 70 درصد از نیروهای نظامی خود را برای «حمله» به اوکراین به سوی مرزهای این کشور کشانده است.
کار به جایی رسید که حتی آژانس خبری بلومبرگ تیتر «روسیه به اوکراین حمله کرد» را منتشر کرد، ولی بلافاصله این انتشار را اشتباه خوانده و آن را حذف کرد.  "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین معتقد است انتشار چنین مطالبی نشان می‌دهد که تحریک تنش‌ها توسط کشورهای غربی تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد، و این در حالی است که روازنه تسلیحات نظامی بیشتری به اوکراین منتقل می شود که دقیقاً به چنین تنشی منجر شده و در جریان آن هر جرقه‌ای بسیار خطرناک خواهد بود.
خبرگزاری «نووستی» در این رابطه گزارش داد، "ماریا زاخارووا"، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون این کشور اعلام کرد که ادامه انتشار اخبار جعلی در رسانه‌های غربی در خصوص روند اوضاع پیرامون اوکراین نشان می‌دهد که اقدامات تحریک آمیزی در حال آماده شدن است.
این دیپلمات به انتشار اخیر خبر آژانس بلومبرگ درباره حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و یادآور شد برای انتشار یک مقاله، مطالب تهیه شده باید از فیلترهای ارزیابی و ادیت داخلی بسیاری عبور کند، بنابراین انتشار اشتباه آن مسخره است. وی گفت که همه این کارها حاکی از آماده شدن برای "بخشی از اقدامات تحریک آمیز" در اوکراین و آزمایش صبر مقامات مسکو است. آنها به وضوح زمینه را برای اجرای تحریکات احتمالی آماده می‌کنند. دروغ پردازی‌های غرب علیه روسیه، بدون توجه به واقعیت امر، اکنون حدود دو ماه طول است ادامه دارد.
ماریا زاخارووا در خصوص اطلاعات مربوط به تمرکز ادعایی نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین نیز گفت: «هر کجا که نیروهای نظامی ما مورد نیاز باشند، در آنجا مستقر خواهند شد، ما در خانه خود هستیم و به جهان آنگلوساکسون ارتباطی ندارد که تعداد نظامیان ما در خاک خودمان را بشمارند و اظهارنظر کنند که نیروهای مسلح ما در کجا استقرار داشته و در حال حرکت به کدام منطقه از کشور هستند.»
سخنان سخنگوی وزات امور خارجه روسیه در شرایطی صورت گرفته که بر اساس اطلاعات فرماندهان نظامی جمهوری خودخوانده دونتسک اوکراین، ورود مزدوران آموزش دیده توسط مربیان نظامی انگلیسی در منطقه دونباس ثبت شده است.
به گفته مقامات محلی دونتسک، مزدوران لهستانی تحت پوشش مربیان نظامی که برای شرکت در ماموریت آموزش پرسنل نظامی اوکراینی اعزام شده بودند، اکنون وارد منطقه دونباس شده و فعالیت دارند و مقامات کی‌یف قصد دارند از آنها گروه‌های تهاجمی ویژه تشکیل داده و به مواضع نیروهای مردمی دونتسک حمله کنند.
 
  https://ccsi.ir//vdch-qni.23nkwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه