جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 24763

چاووش اوغلو پس از ۵ سال در بحرین

وزیر خارجه ترکیه پس از ۵ سال به بحرین سفر کرد تا روابط دو کشور را مورد بررسی قرار دهد.
چاووش اوغلو پس از ۵ سال در بحرین
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز یکشنبه به بحرین رفت.
وی در صفحه مجازی خود در این خصوص نوشت: برای بررسی روابط دو جانبه و برقراری ارتباط بعد از 5 سال به بحرین آمدیم.
وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با رسانه‌های این کشور بر عزم آنکارا برای توسعه روابط خود با منامه در چارچوب روابط عمیق میان دو کشور تاکید و از افزایش همکاریها و گفتگوها میان کشورهای حوزه خلیج استقبال کرد.
چاووش اوغلو با تاکید بر اینکه ترکیه و بحرین چشم انداز مشترکی برای ثبات و امنیت منطقه دارند، تصریح کرد: دوران جدید گفتگو و همکاری در منطقه خلیج(فارس)، دریچه‌ای برای صلح پایدار، ثبات و رفاه ایجاد خواهد کرد. ترکیه آماده است تا سهم خود را برای تقویت همکاری‌ها بر اساس احترام متقابل و دیدگاه مشترک انجام دهد.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه بیش از 40 پروتکل و یادداشت تفاهم برای گسترش و تعمیق همکاری‌های دوجانبه امضا شد، اعلام کرد که روابط دو طرف در زمینه‌های دفاعی، تجاری، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری در حال توسعه است.
چاووش‌اوغلو با بیان اینکه سفر عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین به ترکیه در ماه نوامبر راه را برای تقویت مجدد همکاری‌های متقابل به نفع دو طرف هموار کرد، گفت: ما در شرایط سخت در کنار هم بودیم. حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین اولین رهبر منطقه بود که پس از کودتای نافرجام در سال 2016 به ترکیه سفر کرد. مردم و دولت ما این همبستگی صادقانه در شرایط دشوار را فراموش نخواهند کرد.
به گزارش تسنیم، با بهبود نسبی روابط ترکیه و عربستان، آنکارا در پی توسعه روابط با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس است بطوریکه در دوماه گذشته روابط با امارات نیز بهبود یافته است.
 
  https://ccsi.ir//vdcbfzb5.rhba0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه