شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 24762
آمریکا و روسیه درباره اوکراین رویاروی هم می ایستند
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز و بنا به درخواست واشنگتن با این ادعا که اقدامات مسکو در قبال اوکراین تهدیدی برای نظم جهانی است، تشکیل جلسه می دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز دوشنبه و به درخواست آمریکا بر سر بحران اوکراین و ادعای تهاجم احتمالی روسیه به این کشور، تشکیل جلسه می دهد.
«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه ای در روز پنجشنبه ضمن اعلام خبر فوق، مدعی شده بود که اقدامات روسیه «تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین‌المللی و منشور سازمان ملل است. اعضای این شورا باید واقعیت ها را به طور کامل بررسی کنند و در نظر بگیرند که در صورت تهاجم بیشتر روسیه به اوکراین، چه چیزی برای اوکراین، روسیه، اروپا و تعهدات اصلی و اصول نظم بین المللی در خطر است.
«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در توییتی در این باره نوشت: به یاد ندارم که یکی از اعضای شورای امنیت پیشنهاد داده باشد که درباره ادعاها و فرضیات بی‌اساس خودش به عنوان تهدیدی برای نظم بین‌المللی از جانب شخصی دیگر، بحث کند. امیدواریم اعضای شورای امنیت سازمان ملل از این نمایش تبلیغاتی آشکار که مایه شرمساری برای شهرت و اعتبار شورای امنیت است، حمایت نکنند.
در همین حال یک مقام ارشد در دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده به طور منظم با اعضای شورا در تماس است و اطمینان دارد که حمایت کافی در برگزاری از این نشست وجود دارد.
آمریکا، روسیه را به آماده شدن برای حمله نظامی به اوکراین متهم می کند و علت این امر را گردآوری صدهزار نظامی مسکو در نزدیکی مرزهای اوکراین عنوان کرده است.
روسیه اما می گوید قصدی برای حمله به هیچ کشوری ندارد و این حق را دارد که در هرجایی از خاک خود نظامیانش را جا به جا کند. همچنین کرملین با رد اتهامات طرف های غربی درباره بحران اوکراین گفته است که این آمریکا و ناتو هستند که با در نظر نگرفتن خطوط قرمز روسیه مسبب ایجاد و تشدید تنش ها در شرق اروپا شده اند.
یکی از این خطوط قرمز، مسئله عضویت اوکراین در ناتو و استقرار زیرساخت ها و تسلیحات این ائتلاف نظامی در این کشور است.
 
  https://ccsi.ir//vdcau0nu.49nyi15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه