سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 24758
اردوغان وزیر دادگستری و رئیس موسسه آمار ترکیه را برکنار کرد
رجب طیب اردوغان، کسی را که در سرکوب‌های پس از تلاش برای کودتا در سال ۲۰۱۶ وزیر دادگستری بود، بار دیگر به همین سمت انتخاب کرد. او همچنین رئیس مرکز آمار ترکیه را تنها چند روز پیش از انتشار اطلاعات مربوط به نرخ تورم، جایگزین کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه دولتی ترکیه اعلام کرد که بکر بوزداغ که در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ وزیر دادگستری بود، بار دیگر برای تصدی این سمت انتخاب شده و جایگزین "عبدالحمید گل" می‌شود. این روزنامه دلیلی برای جدایی "گل" اعلام نکرد.
بوزداغ ۵۶ ساله که از اعضای حزب حاکم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است، در مراسم معارفه خود در این وزارتخانه گفت: ما انتظار مردم ترکیه از قانون را می‌دانیم و تلاش می‌کنیم تا این انتظارات را تا حد امکان برآورده کنیم.
مقامات ترکیه در پی کودتای ناموفق، هزاران تن را اخراج یا بازداشت کردند، تا جایی که متحدان غربی ترکیه و گروه‌های مدافع حقوق، دولت را به استفاده از کودتا به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب مخالفان خود متهم کردند.
دولت ترکیه اما این اتهامات را رد کرده و می‌گوید که با توجه به شدت تهدیداتی که با آن‌ها روبرو است، این اقدامات ضروری است.
اردوغان همچنین رئیس موسسه آمار TUIK را که کمتر از یک سال در این سمت فعالیت کرده بود، در آستانه انتشار داده‌های مربوط به نرخ تورم ماه ژانویه در هفته جاری، برکنار کرد.
 
  https://ccsi.ir//vdcfced0.w6djtagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه