پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 24733
روسیه: اوکراین به ابزاری برای تأمین منافع غربی‌ها مبدل شده است
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که کشورهای غربی از اوکراین به عنوان ابزاری برای نفوذ، تأمین منافع خود در منطقه، بی‌ثباتی اوضاع، تأثیرگذاری بر برخی رویدادها و در نهایت سرزنش کردن روسیه استفاده می‌کنند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کشورهای غربی طی چند سال گذشته بطور مستمر امنیت خود را با تضعیف امنیت روسیه تقویت کرده‌اند و این وضعیت روسیه را مجبور کرده تا به روش‌های دیگری برای توازن نیروها در قاره اروپا روی آورد و ارائه پیشنهادات مربوط به تضمین‌های امنیتی نیز در همین رابطه صورت گرفته است.
در شرایط افزایش حضور نظامی آمریکا و ناتو در منطقه دریای سیاه و در خاک اوکراین، مقامات مسکو نگران اقدامات احتمالی تحریک آمیز از سوی کشورهای غربی هستند که ممکن است به درگیری نظامی منجر شود.
"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو ابراز عقیده کرد که کشورهایغربی از اوکراین به عنوان ابزاری برای نفوذ، تامین منافع خود در منطقه، بی ثبات کننده اوضاع، تأثیرگذاری بر برخی رویدادهای خاص و در نهایت سرزنش روسیه استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: «بالاخره آنها به بهانه برای اعمال تحریمها که مرتباً ادامه دارد نیاز دارند، در حالی که هیچ واقعیتی وجود ندارد که تجاوز ما، هر نوع نقض قوانین بین المللی از سوی ما و روابط غیرشرکاتی روسیه را ثابت کند. در این خصوص متأسفانه آنها از اوکراین و مردم بدبخت اوکراینی به عنوان یک سکوی آزمایشی علیه روسیه استفاده می‌کنند.»
زاخارووا یادآور شد، غرب در تلاش است تا فضای اطلاعاتی را برای انجام اقدامات تحریک آمیز  بزرگ از جمله تحریکات نظامی آماده کند. به گفته وی، به منظور ایجاد محیط اطلاعاتی لازم، از هم اکنون پر کردن "خفیانه" اخبار جعلی نه تنها در شبکههای اجتماعی، بلکه از طریق رسانههای سنتی انجام شده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این نیز هشدار داده بود که ایالات متحده و اوکراین ممکن است اقدامات تحریک آمیزی، چه از لحاظ اطلاعاتی و چه  نظامی را آماده سازی کنند. وی این مسئله را در واکنش به گزارشات برخی مطبوعات آمریکایی مطرح کرد که اطلاعاتی را در خصوص ادامه افسانه پراکنی درباره "قصد روسیه برای حمله به اوکراین" منتشر کردند. به عقیده این دیپلمات، چنین گزارشاتی تنها به منظور منحرف کردن اذهان عمومی از واقعیات صورت گرفته است.
این دیپلمات روس در پاسخ به سئوال دیگری افزود، در نشست دوجانبه در ژنو، طرف روسی تمام سئوالات باقی مانده در خصوص تضمین‌های امنیتی را برای نمایندگان ایالات متحده روشن کرد. به گفته وی، مقامات مسکو در روابط با واشنگتن آمادگی کامل خود برای همکاری را نشان دادهو همچنان منتظر پاسخ کتبی آنها به پیشنهادات خود هستند.
 
  https://ccsi.ir//vdcipyar.t1a5p2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه