چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ , 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 24693

واکنش وزیر دفاع ترکیه به خریدهای تسلیحاتی جدید یونان

وزیر دفاع ترکیه درباره خرید تسلیحات جدید از سوی یونان از کشورهای مختلف گفت: این تسلیحات برای دفاع بسیار زیاد است اما برای مقابله با ترکیه بسی
واکنش وزیر دفاع ترکیه به خریدهای تسلیحاتی جدید یونان
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه در خصوص خریدهای تسلیحاتی اخیر یونان از کشورهای غربی اظهار داشت: در آخرین دیداری که با همتای یونانی داشتم به او گفتم که نباید ما بلکه وزرای توریسم و گردشگری باید با یکدیگر گفتگو کنند. توریسم را توسعه دهیم.
وی افزود: آنها ترکیه را یک تهدید خارجی قلمداد کرده و به عنوان یک تهدید به دنیا نشان می دهند تا مزیتی برای خود ایجاد کنند.
وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه وضعیت اقتصادی یونان مشخص است و آنها در شرایط سختی به سر می برند، گفت: با این وجود بشدت به دنبال خرید تسلیحات گرانقیمت هستند. بودجه دفاعی را افزایش می دهند.
آکار ادامه داد: ما در ناتو، با یونان همپیمان هستیم. یونان با کشورهای عضو ناتو انواع توافقنامه ها و یادداشتهای تفاهم را به امضا می رساند. در حالیکه سازمان ناتو وجود دارد این توافقنامه ها برای چیست؟ این تجهیز تسلیحاتی برای مقابله با کیست؟ می پرسیم که این مسلح شدن برای چیست؟ برای دفاع عادی بسیار زیاد است، برای(مقابله با) ترکیه بسیار کم. آنها ادعاهایی که فراتر از توانشان است را مطرح می کنند و به این ادعاها ادامه می دهند. ایجاد همپیمانی در سازمان ناتو، این نهاد را تضعیف می کند.
طی سالهای گذشته روابط ترکیه و یونان فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده و دو طرف علیرغم داشتن جلسات مشورتی در حوزه های سیاسی و نظامی طی سال گذشته اما همچنان علیه یکدیگر اظهارات و اقدامات تحریک آمیزی را مرتکب می شوند.
 
  https://ccsi.ir//vdcds90x.yt0on6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه