شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : 24658

بررسی راه‌های توسعه تجارت با ترکیه در نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی

نشست راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با ترکیه به ریاست معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه و اعضای ستاد برگزار شد.
بررسی راه‌های توسعه تجارت با ترکیه در نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با کشور ترکیه» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد، مرکب از معاونین اقتصادی دستگاه های ذیربط برگزار شد.
در این جلسه مدیر کل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه از اهمیت توسعه روابط با ترکیه سخن گفته و از دستگاه های مسئول ذیربط تقاضا کرد، پیشنهادات خود در خصوص ارتقای روابط اقتصادی با ترکیه و حل چالش های پیش رو را ارائه کنند.
در این نشست در خصوص مسائل مالی در روابط ایران و ترکیه و مشکلات و چالش‌های مربوط به حوزه مالی و چگونگی رفع آن و نیز گسترش روابط تجاری دو کشور تبادل نظر شد.
همچنین در این نشست مساله انرژی، برق و مشکلات مالی و اختلاف نظر در این خصوص و نیز طرح‌های مشترک میان ایران و ترکیه مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پایان نشست  مسائل کشاورزی، استاندارد و روزآمدکردن قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌های تهران - آنکارا در این حوزه و صدور فناوری های نو از جمله در تولید تجهیزات پزشکی به ویژه در حوزه محصولات "نانو" و "بیو "را از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه برشمرد.
در این جلسه همچنین درخصوص تدوین برنامه جامع همکاری‌های ایران و ترکیه و موافقت نامه تجارت ترجیحی و تراز تجاری دو کشور هم اندیشی شد.
 
  https://ccsi.ir//vdcevp8w.jh8eni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه