پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : 24634
پنتاگون: به حضور نظامی در دریای سیاه ادامه خواهیم داد
سخنگوی پنتاگون به‌رغم هشدارهای روسیه اعلام کرد که پرواز هواپیماهای آمریکایی در آسمان دریای سیاه ادامه خواهند داد، برای اینکه این منطقه بخشی از آب‌های آزاد بین المللی است و واشنگتن حق دارد در آنجا تردد کند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که هواپیماهای آمریکایی به پروازهای خود بر فراز دریای سیاه ادامه خواهند داد، برای اینکه این منطقه بخشی از آب‌های آزاد بین‌المللی است.
سخنگوی پنتاگون شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در خصوص نگرانی‌های روسیه درباره افزایش حضور نظامی آمریکا در دریای سیاه، با اعلام اینکه پرواز هواپیماهای این کشور در آسمان منطقه دریای سیاه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: «تصمیم گیری درباره افزایش تعداد پروازها در این منطقه به نگرانی‌های واشنگتن درباره حفظ وخامت اوضاع در مرزهای روسیه و اوکراین مربوط است. ما به پروازها و تردد در دریای سیاه که طبق قوانین بین‌المللی هیچ ممنوعیتی در خصوص آن وجود ندارد، ادامه خواهیم داد.»
کربی یادآور شد که دریای سیاه، بخشی از آب‌های آزاد بین‌المللی است و همه کشورهای جهان می‌توانند در آنجا تردد کنند. به گفته وی، تیمی از نمایندگان پنتاگون به اوکراین سفر کرده تا نیازهای این کشور در عرصه دفاع ضدهوایی را مورد ارزیابی قرار دهد.
پیش از این گزارش شده بود که جنگنده‌های آمریکایی، رومانیایی و ایتالیایی در یکی از پایگاه‌های هوایی در خاک رومانی مستقر شده‌اند تا حضور ناتو در منطقه دریای سیاه تقویت شود.
ژنرال "والری گراسیموف" معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه هفته قبل ابراز نگرانی کرده بود که هواپیماهای راهبردی آمریکایی تعداد پروازهای خود در نزدیکی مرزهای شرقی روسیه، در منطقه اقیانوس آرام را افزایش داده‌اند. وی یادآور شد که این هواپیماها بطور مرتب عملیات پرتاب انواع موشک‌های کروز به خاک روسیه را تمرین می‌کنند. 
 
  https://ccsi.ir//vdci5qar.t1a5p2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه