جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 24629
مذاکرات ترکیه و قطر با طالبان بر سر مدیریت فرودگاه‌های افغانستان
وزیر خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، مقام‌های آنکارا و قطر قرار است روز چهارشنبه درباره مدیریت فرودگاه‌های افغانستان با طالبان گفتگو کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به خبرنگاران گفت: متخصصان ما قرار است امروز به قطر بروند و تا درباره مسائل مربوط به فرودگاه کابل گفتگو کنند.
وی ادامه داد: شرکت‌های قطری و ترکیه‌ای تفاهم نامه ای را درباره مدیریت پنج فرودگاه در افغانستان امضا کرده‌اند. ما این مساله را به مقام‌های کنونی افغانستان اطلاع می‌دهیم.
وزیر خارجه ترکیه همچنین افزود: این موضوع روز چهارشنبه مورد بحث قرار می‌گیرد. اگر شرایط مهیا باشد، ما مدیریت فرودگاه‌های افغانستان را به همراه قطر در دست می‌گیریم. اما اگر شرایط مهیا نباشد، گفتگویی در این مورد صورت نمی‌گیرد. این مساله در روزهای آتی مشخص می‌شود.
این دیپلمات ارشد ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین گفت: نمایندگان ارمنستان و ترکیه در آینده‌ای نزدیک با هدف عادی‌سازی روابط بین دو کشور دیدار دارند. ما نمایندگانی را برای آغاز گفتگوهای مستقیم با ارمنستان منصوب کرده‌ایم. آنها به زودی دیدار می‌کنند. وقتی این اقدامات انجام شد، ما با دولت جمهوری آذربایجان رایزنی کرده و تصمیماتی را در این باره می‌گیریم.
 
  https://ccsi.ir//vdccoeqi.2bq0i8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه