پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 24553
رئیس دوما: کنگره آمریکا حق ندارد درباره رئیس جمهور روسیه تصمیم بگیرد
رئیس دومای روسیه در واکنش به پیشنهاد عدم به رسمیت شناختن ریاست جمهوری پوتین در سال ۲۰۲۴، با توصیه به نمایندگان کنگره آمریکا درباره عدم دخالت در امور داخلی کشورش، گفت: فقط شهروندان روس می‌توانند تصمیم بگیرند که چه کسی رئیس جمهور باشد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه اعلام کرد که پیشنهاد نمایندگان کنگره ایالات متحده درباره عدم به رسمیت شناختن ریاست جمهوری "ولادیمیر پوتین"، در صورت انتخاب مجدد در این پست در سال 2024، گویای انتخاب درست و عاقلانه شهروندان روس در سال 2018 است، ضمن اینکه این کنگره آمریکا نیست که تصمیم می‌گیرد چه کسی می‌تواند رئیس جمهوری کشوری شود یا نشود.
رئیس دوما امروز (شنبه) در کانال تلگرام خود در این باره نوشت: «اولاً، ما در انتخابات ایالات متحده و اینکه مردم این کشور چه کسی را باید به ریاست جمهوری کشورشان انتخاب کنند، دخالت نمی‌کنیم و مقامات واشنگتن نیز نباید در انتخابات روسیه مداخله کنند. در ثانی، این نمایندگان کنگره آمریکا نیستند که تصمیم می‌گیرند، چه کسی می‌تواند رئیس جمهوری کشور دیگری بشود و چه کسی نمی‌تواند. این انتخابی است که فقط شهروندان هر کشوری می‌توانند انجام دهند.»
به عقیده والودین، ابتکارعمل ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره عدم به رسمیت شناختن ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین، بهترین ارزیابی درباره راه و انتخاب درستی است که شهروندان روسیه با انتخاب مجدد وی به سمت ریاست جمهوری در سال 2018 داشتند. وی افزود: «چنین ابتکارعمل‌هایی بار دیگر نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها مایل نیستند که روسیه کشور قدرتمندی باشد و از ما بشدت می‌ترسند. آنها هر کاری انجام می‌دهند تا روسیه را تضعیف و سپس از بین ببرند. البته برای این کار آنها باید حکومت روسیه را براندازند، اگر می‌توانند.»
این مقام بلندپایه پارلمانی روسیه افزود: «کسانی که چنین پیشنهاداتی را می‌دهند، همان افرادی هستند که پیش از این "میخائیل گورباچف" را تحسین کرده و بعد "بوریس یلتسین" را تشویق می‌کردند. در آن زمان شهروندان روسیه، به خاطر ضعیف بودن رهبران کشور و نخبگان خیانت کاری که به منافع ملی کشور توجه نداشتند، مورد آزمایش بسیار سختی قرار گرفتند و هیچکس آن دوران را فراموش نکرده است.»
ویچسلاو والودین در پایان نوشت: «مقامات واشنگتن هیچیک از وعده‌های برعهده گرفته خود پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را اجرا نکردند. پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به جای کمک و سرمایه گذاری که به مسکو وعده داده بود، تحریم و محاصره و به جای صلح و دوستی- بی ثباتی را به منطقه ما هدیه دادند. اکنون نیز مطمئن هستم که اگر کشور ما ضعیف بود و رئیس جمهوری روسیه را میشد از آنسوی اقیانوس هدایت کرد، از واشنگتن چنین تهدیدی شنیده نمی‌شد که نتیجه انتخابات آتی ریاست جمهوری در روسیه به رسمیت شناخته نخواهد شد.»    
شب گذشته "استیون کوئن" نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت تنسی و "جو ویلسون" نماینده جمهوری خواه از ایالت کارولینای جنوبی پیش نویس قطعنامه‌ای را برای بررسی به مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده ارائه دادند که در آن درخواست شده بود تا اگر "ولادیمیر پوتین" در تاریخ 27 ماه مه سال 2024 بار دیگر به مقام ریاست جمهوری فدراسیون روسیه انتخاب شود، نتیجه این انتخابات از سوی واشنگتن به رسمیت شناخته نشود
 
  https://ccsi.ir//vdcipwar.t1a5w2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه